Nechci, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný, říká autorka Kam zajít Olomouc

Už pět let doporučuje k návštěvě podniky Olomoučanům i turistům, kteří do města přijedou. Původní profil s gastrotipy postupně jeho tvůrkyně rozšířila i na další služby, dnes sleduje Kam zajít Olomouc přes 25 tisíc lidí. „Jsem tvůrce, ne obsah,“ říká v rozhovoru pro Olomoucký Report zakladatelka Kam zajít Olomouc, která i po pěti letech zůstává v anonymitě.

Kde se vzal nápad vytvořit účet Kam zajít Olomouc?

Nápad přišel v roce 2018, když jsem začala obrážet s kamarádkami různé kavárny a bavilo mě pozorovat, kde za to káva stojí, co se mi v podniku líbí a nelíbí. Celkově nápad vznikl na popud dalších velkých měst v České republice, kde už podobné projekty fungovaly. V té době koncept fungoval už v Praze i Brně, tak jsem si říkala, že bych mohla projekt rozjet i v Olomouci. Nejdřív mě bavilo jen přidávat podniky úzkému okruhu přátel, kteří o mně věděli. První sledující se objevovali po sdílení profilu mými přáteli.

Co považujete za první milník?

První milník přišel s pěti tisíci sledujícími, které jsem chtěla ocenit pěti soutěžemi o poukázky do podniků. Se soutěžemi už začínala rychlost nových sledujících nabírat na obrátkách.

Po jak dlouhé době přišel ten první milník pěti tisíc sledujících?

Asi po roce. Bylo super, že mě lidé sdíleli.

A letos jste s projektem oslavila pětileté výročí.

Postupem času jsem se dostala k deseti tisícům uživatelů a to jsem si myslela, že je na Olomouc určitý strop. Přece jen Kam zajít Olomouc sledují místní obyvatelé a lidé z blízkého okolí, které zajímá, co se tady děje. Teď jsme o pár let dál a najednou máme 25 tisíc sledujících a další přibývají.

Lišila se náplň profilu v začátcích a dnes?

Určitě, příspěvků bylo míň, protože jsem je tam přidávala pouze podle svého uvážení. Dnes už mě podniky samy oslovují. Tehdy jsem také neměla tolik času jen na správu profilu, v dnešní době má profil také jinou strukturu. Na profil je navázána spolupráce s podniky, kterým sdílím stories, to v začátcích také nebylo. Lišila se i komunikace s lidmi, měla jsem v začátcích i více prostoru pro oslovování dalších profilů, aby Kam zajít Olomouc sdíleli, to už dnes nedělám.

Pořád jste na projekt sama?

Pořád, ale tahle otázka mi leží v hlavě už dlouho. Chtěla bych někoho k sobě, v jednu dobu jsem profil sdílela s tehdejším přítelem, ale v rámci rodiny a přátel to nedělá moc dobrotu. Ani on si nebyl jistý, jestli profil spravuje tak, jak bych sama chtěla, protože už jsem měla zajetou kostru textu i způsob, jak fotím, protože si všechno fotím sama. Zároveň si ale nedokážu představit nikoho kromě rodiny, komu bych profil svěřila. Je to takové moje dítě, kterému jsem vybudovala nějakou cestu a člověk z vnějšku by se k tomu nikdy neměl tak, jako někdo, kdo k tomu má osobní vztah jako já.

Kolik času vám denně správa Kam zajít Olomouc zabere?

Bývá to tak čtyři až pět hodin denně, ale jsou dny, kdy mi to času zabere více.

To jsou třeba jaké dny?

Úterky, čtvrtky a neděle, to jsou pro sociální sítě nejsilnější dny. Samozřejmě teď je těch příspěvků už tolik, že musím mít měsíční plán, kdy se domlouvám s podniky. Je dobré mít strategii, ale stává se, že mně podniky pošlou akci, která se koná během pár dní a já ji pak sdílím mimo plán, ať už je osm hodin ráno nebo večer.

S projektem jste tehdy začínala jako studentka střední školy. Stal se profil Kam zajít Olomouc už vaší prací?

Vyloženě prací není, jsou tam spolupráce i placené, ale co díky nim vydělám, to zase do profilu vracím. Tím, že jsem se nikdy na profilu neukázala, to mám nastavené tak, že podniky nevědí, s kým jednají. Jakmile mě podnik osloví pro spolupráci jdu se nejdříve sama do podniku podívat, aby se restaurace u mě nesnažila více, než u běžného zákazníka.

„Než přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.“

Stalo se někdy, že jste se takto do podniku vydala a kvůli tomu podnik nepropagovala?

I to už se párkrát stalo. Stojím si za tím, že než bych měla přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.

Přiznáte pak majitelům podniku, že je nechcete zveřejnit, protože jste nebyla spokojená?

Je to tak. Myslím, že na všem se dá pracovat, takže když spolupráci odmítnu kvůli nespokojenosti, obeznámím majitele s tím, co se mi nelíbilo. To je vlastně nejlepší, co mohou udělat, když se chtějí snažit o nápravu. Já pak třeba po čase na jejich nabídku kývnu. Pokud se naopak nějaký podnik zhorší, naopak jej vymažu, ale taky jim to řeknu.

Jaká je pak reakce majitelů?

Nejdřív jdu za konkrétním člověkem, se kterým nejsem spokojená, pak za majitelem podniku. Chci to s ním vyřešit, aby si mohl dát problém do pořádku, jsem v tomto shovívavá.

Kde leží hranice toho, kdy s podnikem spolupráci uzavřete a kdy už se nedohodnete?

Mám k tomu dva příklady. Byla jsem v restauraci, kde slečna za barem kouřila iqos, tak jsem za ní zašla, že mi to nepřijde v pořádku. Moji výtku si úplně k srdci nevzala, tak jsem to pak řešila s majitelem. Tento případ skončil nápravou. Ve druhém případě jsem byla v baru, se kterým jsem měla spolupráci, ale po převzetí jiným majitelem jsem byla nespokojená s tím, jak to tam vypadalo. Bylo tam roztrhané posezení, oprýskané zdi, tak jsem majiteli řekla, že nechci doporučovat něco, kde bych sama jako zákazník byla nespokojená. V tom případě jsme spolupráci rozvázali.

Byla bych nerada, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný.

Nová výmalba, výměna posezení, to už jsou docela velké zásahy. Co při návštěvě hodnotíte?

První, co člověk vidí, když vejde do podniku, je ten prostor. Mělo by jít vidět, že se majitelé o podnik starají. Když si zákazník sedne, přijde k němu obsluha. Je jasné, že každý má někdy špatný den, ale když vidím, že ten člověk vůbec nemá zájem se změnit, ani kvůli milému zákazníkovi, je to už přece špatně. Co se týče jídla, sto lidí, sto chutí, více dám tedy na celkový dojem, ale i chuť a vzhled jídla jsou důležité.

Zmínila jste obsahové strategie, jak jste se vy sama posunula za těch pět let? Uvažovala jste třeba díky projektu nad studiem marketingu?

Kam zajít Olomouc mě formovalo, v osobním i profesním životě. Setkala jsem se s inspirativními osobnostmi, s nadšenci, dospěla jsem rychleji a stále uvažuji nad studiem marketingu, to bych ale kvůli kvalitám škol musela opustit Olomouc, což kvůli Kam zajít Olomouc neplánuji. Kam zajít mi ale otevřel dveře k dalším příležitostem. Aktuálně spravuji marketing šesti firmám, pak mám Kam zajít, pro jednu firmu pracuji jako obchoďák a s dalšími lidmi ještě stojím za aplikací Scalou.

Po pěti letech práce už jste musela v Olomouc projít každý podnik, nebo ne?

Některé podniky, o kterých jsem psala na začátku, už tady dneska nejsou, ale na druhou stranu se tady rychle objevují místo nich nové a já je nestihla ještě navštívit a přidat. Samozřejmě Olomouc není nafukovací a i to byl důvod, proč jsem jen z té gastronomie přešla na další služby, jako jsou fitcentra, barbershopy, kosmetické služby. Ve výsledku je pořád o čem psát, ale myslím, že i pro sledující je tam přidanou hodnotou, pokud se nabídka rozšíří i do jiných odvětví než je gastronomie.

Který podnik je pro vás srdcovkou?

Je jich hned několik. Cafe New One, tam se mi líbí prostor i celková nabídka od snídaní po večeře, bistro No, tam jsem díky Kam zajít dokonce pracovala na první brigádě. Pak Long Story Short, kde se mi líbí hlavně ten koncept hostelu, kavárny, restaurace, prostoru pro svatby. Na kafe je to určitě Pikola espresso bar, podle mě v Olomouci ani lepší káva není.

„Olomouc kvete, jsme teď v nejlepším období.“

Co dlouhodobá strategie? Plánujete nějak dalších pět let s Kam zajít Olomouc?

Určitě mi budoucnost leží v hlavě. Už jen proto, že i Instagramu v určitém čase odzvoní, ale zatím nevím, kdy to bude a kam se můj život posune. Bylo by určitě fajn přesunout Kam zajít Olomouc do vlastního prostoru, ale zatím nevím, kam. V dnešní době má člověk aplikaci na všechno, na weby už lidé tolik nechodí, dává mi smysl mít třeba knihu. Ale musela by to být kniha, do které bych mohla zase vkládat a ubírat další listy. Myslím, že Olomouc roste a jsme teď v nejlepším období. Lidé vidí, jak a co funguje ve světě, otvírají se tady výběrové kavárny a restaurace, ne jen hospody. V tom si myslím, že Olomouc kvete.

Jaké to pak pro vás je, když přijedete do jiného města? Taky hledáte na sítích podobnou platformu jako je Kam zajít Olomouc?

Přesně tak, pokud cestuju, hledám něco takového. Chodím podle tipů ostatních lidí, otevřu si Google Mapy a vybírám podle hodnocení a blízkosti, i v českých větších městech jsou už na Instagramu podobné stránky jako Kam zajít, tam se taky dívám. Dávám i na tipy z Gastromapy Lukáše Hejlíka. Teď jsem byla třeba v Brně a srovnávala podniky, co nám chybí v Olomouci, ale i naopak co máme navíc. Srovnávat ale úplně nejde, kvůli velikosti měst.

Je nějaká spolupráce, do které byste už z principu nešla?

Určitě je to něco, co by bylo spojeno přímo s mou osobou. Zastávám názor, že nejsem obsah, jsem tvůrce a mělo by být jedno, kdo profil Kam zajít spravuje. Aktuálně si myslím, že se nikdy neukážu. A určitě bych nešla do něčeho, o čem bych byla osobně přesvědčená, že s tím nejsem spokojená, že to za zveřejnění nestojí.

Související

  • Od plesů po koncerty, Městský dům slouží generacím. Teď se zkoumá jeho technický stav
    Společnost

    Od plesů po koncerty, Městský dům slouží generacím. Teď se zkoumá jeho technický stav

    Přerovská radnice zahájila rozsáhlý stavebně technický průzkum Městského domu, jedné z nejvýznamnějších historických budov ve městě. Odborné posouzení objektu, které provede společnost PRINTES – ATELIER za téměř jeden milion korun, má odhalit technický stav objektu a navrhnout konkrétní kroky pro jeho údržbu, opravy i budoucí investice.

  • Fórum OR: Deset tisíc za trvalý pobyt v Olomouci. Vyplatí se to městu i lidem?
    Společnost
    Fórum OR

    Fórum OR: Deset tisíc za trvalý pobyt v Olomouci. Vyplatí se to městu i lidem?

    Město Olomouc spustilo kampaň, která má přesvědčit lidi, kteří žijí v Olomouci a dosud tak neučinili, aby si zřídili trvalý pobyt přímo ve městě. Každý, kdo se do konce prosince 2025 přihlásí, získá od radnice deset tisíc korun. Radnice si od kroku slibuje víc než jen vyšší příjmy. Co si o tom ale myslí další zastupitelé? Report položil vybraným zastupitelům anketní otázku "Jak vnímáte příspěvek 10 tisíc za přihlášení trvalého bydliště v Olomouci?" Odpovědi jsou seřazeny tak, jak je oslovení zastupitelé poslali.

  • Největší ekologická havárie v Česku má nové řešení. Sanaci u Hustopečí převezme stát
    Společnost

    Největší ekologická havárie v Česku má nové řešení. Sanaci u Hustopečí převezme stát

    Sanaci pozemků po únorové havárii vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku převezme od 1. listopadu státní podnik Diamo. Ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) novináře po dnešním jednání vlády informoval, že Diamo zajistí dlouhodobou sanaci území. Podnik má jednat o vykoupení poničeného území o rozloze zhruba tři hektary, které je teď ohrazeno ocelovými stěnami. Česká inspekce životního prostředí bude v lokalitě působit až do ukončení celé sanace. Zaměří se zejména na expertní konzultace projektů dalších etap ozdravování a dozorovou činnost v lokalitě.

  • Na Nemilance se usídlily dvě bobří rodiny. Město brání propustek pachovými ohradníky
    Společnost

    Na Nemilance se usídlily dvě bobří rodiny. Město brání propustek pachovými ohradníky

    Olomoucké odbory životního prostředí a dopravy aktuálně řeší dvě bobří rodiny na toku Nemilanka, kde probíhá čištění a úpravy koryta. Právě kvůli čištění, které má v gesci Povodí Moravy, nechalo město nainstalovat pachové ohradníky, které by měly bobří aktivity zastavit.

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Nová hala pro míčové sporty se plánuje na jihu Olomouce. Město vytipovalo pozemek proti areálu FK Nemilany a chystá architektonickou studii. Projekt je v počátcích, dokumentace má být hotová v roce 2027.
  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    V porovnání s volbami před 4 lety zájem o voličské průkazy stoupl třeba v Přerově až o čtvrtinu na zatím 635 průkazů. V Šumperku se na voličské průkazy tvořily i fronty. 
  • PŘEROV
    Unikátní sbírku více než 1300 optických přístrojů od společnosti Meopta získalo Muzeum Komenského v Přerově. Obsahuje fotoaparáty, dalekohledy, promítačky i vojenskou techniku od 30. let po současnost. Město ji chce zpřístupnit. Meopta dala sbírku muzeu bezplatně.

Nejnovější

  • Kopnout penaltu v nastavení? Mohli jsme jen získat, říká Jan Koudelka
    Sport
    Rozhovory

    Kopnout penaltu v nastavení? Mohli jsme jen získat, říká Jan Koudelka

    Po jedenácti odehraných kolech je nejlepším střelcem druholigového 1. SK Prostějov Jan Koudelka. Zkušený ofenzivní záložník dal tři branky, naposledy proti Vlašimi proměnil v nastaveném čase pokutový kop a Hanáci tak získali bod za remízu 1:1. „Je pro nás důležité, že jsme doma neprohráli. Mohlo by to být samozřejmě lepší, ale bod bereme,“ řekl Koudelka.

  • Modernizace přechodu zajistí větší bezpečnost chodců. Výstavba začne v říjnu
    Doprava

    Modernizace přechodu zajistí větší bezpečnost chodců. Výstavba začne v říjnu

    Počátkem října budou muset řidiči a chodci počítat s dopravními komplikacemi v ulici Pasteurově v Olomouci. Důvodem bude výstavba středního dělícího ostrůvku s přechodem pro chodce. Součástí modernizace bude nasvětlení přechodu i okolní ozelenění. 

  • Kdo sedí na chytrých vejcích? Olomoucká zoo se zapojila do výzkumu
    Společnost

    Kdo sedí na chytrých vejcích? Olomoucká zoo se zapojila do výzkumu

    Již dlouhá léta se člověk snaží inkubovat ptačí vejce uměle – ve specializovaných líhních, aniž by se doposud příliš vědělo, jak přesně inkubují svá vejce ptačí rodiče přirozeně ve svých hnízdech. A na toto poznání se zaměřuje výzkum inkubace ptačích vajec vedený Českou zemědělskou univerzitou v Praze (ČZU), do něhož se olomoucká zoo letos zapojila.

  • Ve městě žijí, ale občanku si měnit nechtějí. Přesvědčí lidi k trvalému pobytu finanční bonus?
    Společnost

    Ve městě žijí, ale občanku si měnit nechtějí. Přesvědčí lidi k trvalému pobytu finanční bonus?

    V Olomouci žije podle dat Ministerstva vnitra 115 tisíc lidí. Trvalé bydliště tady má ale pouze 102 tisíc obyvatel. To teď chce město změnit, když zveřejnilo nabídku příspěvku 10 tisíc korun pro ty, kdo se při splnění podmínek přihlásí k trvalému bydlišti v Olomouci. Report se ve dvou dílech zaměřil na lidi, kteří v Olomouci dlouhodobě žijí, trvalé bydliště tu ale nemají. Proč si ani po několika letech nechtějí lidé vyměnit občanku a může to změnit příspěvek města?

Doporučujeme

  • Blíží se tradiční Kabelkový veletrh. Letos podpoří projekt Otevřeme zahradu
    Doporučujeme

    Blíží se tradiční Kabelkový veletrh. Letos podpoří projekt Otevřeme zahradu

    Dát věcem druhou šanci, udělat sobě či někomu jinému radost krásným módním doplňkem, a současně přitom podpořit dobrou věc. To je základním motivem populárního Kabelkového veletrhu, který navazuje na tradici dobročinných veletrhů pořádaných pro olomoucký spolek Dobré místo pro život. Organizaci i letos zaštiťuje Nadace Heleny Morávkové. Rekordní výtěžek z minulého roku pomohl rodinám postiženým povodněmi na Jesenicku. Letos veletrh podpoří projekt Otevřeme zahradu, který má za cíl obnovu zahrady Hospice na sv. Kopečku u Olomouce.

  • Přerov objevuje sílu sdílené energie: město a lidé táhnou za jeden provaz
    Doporučujeme

    Přerov objevuje sílu sdílené energie: město a lidé táhnou za jeden provaz

    Přerov zkouší sílu sdílené energie. Energetické společenství Přerov propojuje město, firmy, školy i jednotlivce, aby společně vyráběli a sdíleli energii z obnovitelných zdrojů. V polovině září se v klubu Teplo konaly workshopy, během nichž se účastníci dozvěděli, jak projekt funguje v praxi a jak mohou sami přispět k energetické soběstačnosti svého města.

  • SOUTĚŽ: Podzimní Flora je tady. Vyhrajte vstupenky
    Doporučujeme

    SOUTĚŽ: Podzimní Flora je tady. Vyhrajte vstupenky

    Výstaviště Flora ožije barvami podzimu a otevře brány jubilejnímu 30. ročníku zahradnické výstavy Flora Olomouc – Hortikomplex. Návštěvníci se mohou těšit nejen na pestrý program. Čtenáři Olomouckého Reportu mají teď možnost zapojit se do soutěže o volné vstupenky.

  • Senice na Hané spouští energetické společenství. Energie zůstane v obci a přinese úspory
    Doporučujeme

    Senice na Hané spouští energetické společenství. Energie zůstane v obci a přinese úspory

    Senice na Hané patří mezi první obce v regionu, které zakládají vlastní energetické společenství. Cílem je, aby elektřina vyrobená z obnovitelných zdrojů zůstávala v obci, přinášela úspory a zároveň posilovala místní soběstačnost.

Nejčtenější

Seriály