Na vině je nesmyslné riskování, říká o provozu na D35 koordinátor BESIP
Už za týden, ve čtvrtek 20. listopadu by si řada řidičů mohla oddechnout v souvislosti s otevřením druhé etapy stavby dálnice mezi Křelovem a Slavonínem. Právě tato oblast je v posledních dnech dějištěm několika dopravních nehod, které v některých případech skončily dokonce tragicky. Podle koordinátora BESIP by plánované otevření v celém rozsahu mohlo pomoct ke zvýšení bezpečnosti provozu.
Za uplynulý týden se v okolí Křelova staly hned dvě dopravní nehody, které skončily tragicky. Podle koordinátora BESIP pro Olomoucký kraj Miroslava Charouze je v úseku často vina na straně řidičů, kteří místem projíždí, jelikož se nevěnují plně řízení.
„Jezdím tam taky a zaregistroval jsem na sociálních sítích, že to tam je blbě značené, ale já v tomto ohledu žádné nesrovnalosti nebo chyby nezaznamenal,“ uvedl Charouz pro Report s tím, že pokud člověk místem projíždí rychlostí 80 kilometrů v hodině, jak je stanoveno, a dodržuje bezpečnou vzdálenost, tak žádné nebezpečí nehrozí.
„Spousta lidí dojíždí z obou stran ke vznikající koloně nebo ke vznikajícímu zúžení opravdu extrémní rychlostí, aby tam byli první. Takže na vině je nesmyslné riskování, nedodržování dopravního značení a snaha být všude první,“ navázal Charouz.
Ve čtvrtek 20. listopadu by se měl v celém rozsahu otevřít úsek na dálnici D35 mezi Křelovem, kde je od léta otevřený úsek ve zúženém režimu. „Od konce listopadu se tak výrazně uleví dopravě kolem severozápadní části Olomouce," uvedlo na začátku října ŘSD na sociální síti X.
Díky dopravní stavbě by se tak měly totiž přestat tvořit kolony před okružní křižovatkou u Globusu na Neředíně a vznikne nepřerušený dálniční tah D35 mezi Mohelnicí na Šumpersku a Lipníkem nad Bečvou na Přerovsku.
Trasa dálnice D35 mezi Křelovem a Slavonínem je podle ředitele ŘSD Radka Mátla důležitým úsekem, protože zprovozněním této druhé etapy bude dokončen západní obchvat Olomouce, po kterém denně projede více než 18 tisíc aut.
Rovněž podle Charouze by mělo s otevřením úseku dojít ke zlepšení bezpečnosti provozu, jelikož nebude tolik zatěžována právě stará cesta kolem Křelova. „Je to ale zase změna a řidiči musí ze začátku dbát na dopravní značení a na to, kde kam co vede, aby nezmatkovali. Spousta lidí celkem sveřepě věří navigacím, ale samozřejmě to není všelék,“ vysvětlil krajský koordinátor BESIP.