Konec kolon u Globusu. D35 se otevře s předstihem
Poslední tříkilometrová část západního obchvatu Olomouce na dálnici D35 mezi Křelovem a Slavonínem bude s několikaměsíčním předstihem zprovozněna v celém rozsahu ve čtvrtek 20. listopadu. Od léta automobily po novém obchvatu jezdí v jednom pásu. Stavba poslední části západního obchvatu začala loni v únoru. Původní harmonogram počítal s tím, že provoz na novém obchvatu začne na jaře příštího roku, díky rychlejšímu postupu prací se dálniční úsek otevře dřív. Na síti X o tom informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
"Dělníci dělají vše pro dodržení slíbeného termínu otevření dálnice D35 Křelov–Slavonín. Nyní se jezdí po polovině asfaltové vozovky, kompletní zprovoznění bez omezení plánujeme 20. listopadu. Od konce listopadu se tak výrazně uleví dopravě kolem severozápadní části Olomouce," uvedlo ŘSD. Díky dopravní stavbě se přestanou tvořit dlouhé kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu na západním okraji města a vznikne nepřerušený dálniční tah D35 mezi Mohelnicí na Šumpersku a Lipníkem nad Bečvou na Přerovsku.
Trasa dálnice D35 mezi Křelovem a Slavonínem je podle ředitele ŘSD Radka Mátla důležitým úsekem, protože zprovozněním této druhé etapy bude dokončen západní obchvat Olomouce, po kterém denně projede více než 18.000 aut. Nedokončený obchvat byl několik let na dálnici napojen provizorně pomocí okružní křižovatky u hypermarketu Globus. Zakázku na stavbu poslední části obchvatu získalo sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice, které zvítězilo ve výběrovém řízení s nabídnutou cenou 838 milionů korun. Nový dálniční úsek se na obou koncích připojí na dálnici D35.
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. Kvůli změně zákona bylo nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Poslední úsek dálničního obchvatu je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první částí obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhého jižního úseku obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a stála 4,9 miliardy korun.