Pohyby pro Kingdom Come jsme vymýšleli v mrazu za městem, říká olomoucký šermíř

Přesně před měsícem vypustilo české videoherní studio Warhorse pokračování úspěšného titulu Kingdom Come: Deliverance. Věděli jste, že se na druhé nejúspěšnější české videohře podíleli šermíři z olomouckého spolku Adorea? Olomoucký Report přináší rozhovor se šéfem spolku Martinem Turečkem o nahrávání bojových animací a spolupráci s videoherním studiem Warhorse. Report připravil dvoudílný seriál, který se věnuje olomoucké stopě ve hře Kingdom Come: Deliverance II.

Jak se stane, že šermíři z Olomouce spolupracují na takovém počinu, jako jsou animace pro Kingdom Come: Deliverance II?

To je dlouhá cesta. S vývojáři jsme navázali první kontakt kolem roku 2009. Potom jsme dělali už na Kingdom Come: Deliverance „jedničce“ – k tomu vyšel dokument o šermu Fechtbuch. Ten vznikl na základě našeho videa, které má celosvětový úspěch, takže nás oslovili a dělali jsme souboje do dokumentu. A následně nás oslovili k nasnímání bojových animací ke „dvojce“.

Druhý díl se začal připravovat krátce po vydání prvního. Kdy jste začali pracovat na scénách?

Celé se to snímalo v Praze během covidu. Když si na to vzpomenu, tak bylo vlastně docela vtipné, jak se vše připravovalo. Nesměli jsme chodit do tělocvičny, takže jsme přes zimu v mrazech byli na paloučku u lesa za městem a tam jsme připravovali jednotlivé pohyby, bojové kombinace nebo speciální útoky. Pak jsme všechno natáčeli a posílali ke schválení Viktorovi Bocanovi.


Viktor Bocan je herní designér, který pracuje ve studiu Warhorse. Podílel se jako hlavní designer hry Kingdom Come: Deliverance II.


Jak vypadá proces snímání animací?

Od Viktora jsme dostali podrobný popis toho, co funguje, co chtějí nebo naopak nechtějí. Od „jedničky“ prošel bojový systém úpravou, aby byl pro hráče příjemnější. Na základě instrukcí jsme připravovali videa. Nejdřív jsme museli předvést základní pohyby – každý chod, sek, bod, přechody z různých pozic. Pak jsme stavěli takzvané odpovědi – člověk vykryje útok a „odpovídá“ protiútokem. Videa jsme posílali do Warhorse na schválení, zpravidla celé sady pohybů a vývojáři si vybrali, jaké se jim hodí. Když už jsme se v tom systému orientovali, tak jsme začali cvičit kombinace útoků nebo složitější útoky. Potom jsme postupně jezdili nahrávat pohyby do studia. Přímo na place jsme taky vymýšleli akce, které nás napadly za pochodu.

V jakém týmu jste na animacích pracovali?

Většinou, především na ty jednotlivé animace, jsme byli ve čtyřech. Pokud se točily nějaké cutsceny (filmová sekvence ve videohře – pozn. red.), tak jsme tam byli v šesti.

Museli jste mít i nějakou výzbroj během snímání?

My měli ty jejich speciální obleky pro Motion Capture. Co jsme používali jako ochrannou pomůcku, tak jsou šermířské masky. Ve hře se na rozdíl od filmu nebo živého vystoupení nedají některé kontakty schovat. Mnohdy jsme potřebovali, aby ten pohyb opravdu „došel do zásahu“ protivníka. Někdy jsme také měli takovou vestu na ochranu hrudníku.

Museli jsme hledat cestu, jak tam některé techniky vůbec dostat

S kolika zbraněmi jste během snímání pracovali?

Snímali jsme boj s dlouhým mečem, mečem a štítem a samostatným jednoručním mečem. Zvlášť se dělaly sekera a palcát a kombinace se štítem. Štíty jsme snímali zvlášť, protože se při boji s nimi člověk pohybuje trochu jinak. Potom jsme dělali pohyby pro halapartny a kopí. Na všech animacích dělalo vícero lidí, aby pak měli vývojáři během bitev větší rozptyl animací - aby se nepohybovali všichni stejně.

KCD2 se odehrává ve středověku, kdy bojovníci měli různé zbroje, které nějak omezují pohyb. Nemuseli jste se během tvorby přizpůsobovat i tomuhle?

Tomu jsme se snažili přizpůsobit, ale moc to nešlo. Navíc když je zbroj opravdu kvalitní, tak člověk nijak zvlášť omezený v pohybu není. A co je za mě důležité, ve hře se vyskytují zbroje pěchotní nebo polozbroje, které umožňují mnohem více pohybu než celoplátové brnění. To jsou spíše domněnky lidí, že se v tom člověk moc nemůže hýbat. I v plátové zbroji člověk zvládne udělat třeba kotoul. 

A co historická přesnost? Museli jste se nějak přizpůsobovat těm herním mechanikám?

Narazili jsme na to, že některé věci nejdou provést, když člověk necítí energii toho protivníka. Museli jsme pak hledat cestu, jak tam některé techniky vůbec dostat. Myslím si ale, že ten výsledek je velmi dobrý.

Setkal jste se i s Danem Vávrou? Jaký je?

Úplně v pohodě. Samozřejmě ze sociálních sítí může mnoha lidem připadat, že je takový svéráz. Ale když s ním člověk mluví, tak je velice rozumný a dokáže se na problém podívat z několika stran. Rozhodně bych o něm neřekl, že to je nějaký zabedněnec, který si razí svoji jedinou pravdu.

Myslíte si, že taková videohra dokáže popularizovat historický šerm a obecně historii?

Určitě ano. Řekl bych, že hra takového formátu výrazně zvýší povědomí o středověku a případně i o šermu. Věřím, že to plno lidí přitáhne. Dokonce jsme už zaznamenali, že si lidé častěji objednávají vystoupení našeho spolku. Budeme tak vystupovat třeba na městských slavnostech a podobných kulturních akcích.

Hra obnáší nezměrné množství postav, ať už důležitých pro děj i náhodných obyvatel. Najdou hráči i Vaši postavu?

Některé z nás si vývojáři fotili z různých úhlů, aby nás do hry vložili. Já se ještě ke hraní nedostal, ale kolega už říkal, že se ve hře našel a dokonce sám se sebou bojoval.

Související

  • Wolkerovu studánku chtějí místní obnovit. Výročí básníka připomene i Ivan Mládek
    Společnost

    Wolkerovu studánku chtějí místní obnovit. Výročí básníka připomene i Ivan Mládek

    Mezi Dolany u Olomouce a Svatým Kopečkem je místo se studánkou pojmenovanou po prostějovském rodákovi Jiřím Wolkerovi. Studánka, která je v už nějakou dobu v neutěšeném stavu, teď chtějí místní obnovit. Letos totiž uplyne od Wolkerova narození 125 let.

  • Zmrzlina, aktivity jen ve stínu. Domov pro seniory bojuje proti horku, dočká se i klimatizace
    Společnost

    Zmrzlina, aktivity jen ve stínu. Domov pro seniory bojuje proti horku, dočká se i klimatizace

    Pobyt v domově pro seniory v Přerově by měl být během teplých měsíců příjemnější. Rada města schválila vypracování projektové dokumentace na instalaci klimatizace, která zajistí lepší podmínky pro celkem 82 seniorů. Náklady na dokumentaci se vyšplhají téměř na čtvrt milionu korun bez daně. „Věříme, že pokud všechno půjde dobře, příští léto už bude díky klimatizaci v domově příjemnější,“ uvedla pro Report Jana Rohanová, ředitelka organizace.

  • Most ve Šternberku prochází údržbou. Práce by měly skončit na konci srpna
    Společnost

    Most ve Šternberku prochází údržbou. Práce by měly skončit na konci srpna

    Most u bývalých lázní na Potoční ve Šternberku prochází údržbovými pracemi. Výsledkem bude nově natřené zábradlí a vylepšení betonových a ocelových konstrukcí a obnova povrchu. Kvůli tomu bude uzavřen až do 12. srpna.

  • Přerovská Laguna láká na nové atrakce. Novinkou jsou šlapadla i lanovka
    Společnost

    Přerovská Laguna láká na nové atrakce. Novinkou jsou šlapadla i lanovka

    Ještě atraktivnějším místem pro trávení volného času se stává přerovská Laguna od poloviny července. Návštěvníci, kteří mají zájem o plavbu na vodní ploše, si mohou zapůjčit tři nová vodní šlapadla. Na ta se dá vstoupit z nového mola, které vzniklo v rámci participativního rozpočtu.

Rychlovky

  • PŘEROVSKO
    Dnes začíná v Hranicích plánovaná uzavírka Fuskovy promenády, a to kvůli odbornému arboristickému ošetření stromů na Fuskově promenádě a Dvořákově stromořadí. Více.
  • OLOMOUCKO
    Olomoucký rodák Pavel Bittner má za sebou další úspěšnou etapu na letošní cyklistické Tour de France. Český jezdec stáje Picnic PostNL vylepšil svoje výsledkové maximum. Podrobnosti.
  • OLOMOUC
    Celkem 19 druhů rostlin dosud nezaznamenaných v České republice objevila při průzkumu širšího centra Olomouce studentka Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého Věra Kafková. Ulice města systematicky mapovala dva roky. Více. 

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Objevila rostliny, které zatím nikdo nezaznamenal. Studentku z Olomouce ocenila botanická společnost
    Společnost

    Objevila rostliny, které zatím nikdo nezaznamenal. Studentku z Olomouce ocenila botanická společnost

    Celkem 19 druhů rostlin dosud nezaznamenaných v České republice objevila při průzkumu širšího centra Olomouce studentka Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého Věra Kafková. Ulice města systematicky mapovala dva roky. Ve své bakalářské práci zaznamenala 324 nepůvodních a 54 ohrožených druhů. Objev tak velkého počtu nových druhů je podle odborníků výjimečný. Za tyto mimořádné výsledky jí Česká botanická společnost udělila Cenu Víta Grulicha za nejlepší floristický nález z území České republiky, sdělili ČTK zástupci společnosti.

  • Cyklisté budou muset jinudy. Opravy začnou v srpnu
    Společnost

    Cyklisté budou muset jinudy. Opravy začnou v srpnu

    Přerov se připravuje na opravu propustku na oblíbené cyklostezce, která propojuje město s Kozlovicemi a Grymovem. Stavební práce začnou v srpnu a potrvají do listopadu. Během této doby bude trasa pro cyklisty a pěší dočasně uzavřena a provoz převeden na značenou objízdnou trasu.

  • V Hranicích proběhne plánované ošetření stromů. Omezí se průchod promenádou
    Společnost

    V Hranicích proběhne plánované ošetření stromů. Omezí se průchod promenádou

    V půlce července odstartuje v Hranicích na Přerovsku plánovaná investiční akce. Jedná se o odborné arboristické ošetření stromů na Fuskově promenádě a Dvořákově stromořadí.

Seriály