Nechci, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný, říká autorka Kam zajít Olomouc

Už pět let doporučuje k návštěvě podniky Olomoučanům i turistům, kteří do města přijedou. Původní profil s gastrotipy postupně jeho tvůrkyně rozšířila i na další služby, dnes sleduje Kam zajít Olomouc přes 25 tisíc lidí. „Jsem tvůrce, ne obsah,“ říká v rozhovoru pro Olomoucký Report zakladatelka Kam zajít Olomouc, která i po pěti letech zůstává v anonymitě.

Kde se vzal nápad vytvořit účet Kam zajít Olomouc?

Nápad přišel v roce 2018, když jsem začala obrážet s kamarádkami různé kavárny a bavilo mě pozorovat, kde za to káva stojí, co se mi v podniku líbí a nelíbí. Celkově nápad vznikl na popud dalších velkých měst v České republice, kde už podobné projekty fungovaly. V té době koncept fungoval už v Praze i Brně, tak jsem si říkala, že bych mohla projekt rozjet i v Olomouci. Nejdřív mě bavilo jen přidávat podniky úzkému okruhu přátel, kteří o mně věděli. První sledující se objevovali po sdílení profilu mými přáteli.

Co považujete za první milník?

První milník přišel s pěti tisíci sledujícími, které jsem chtěla ocenit pěti soutěžemi o poukázky do podniků. Se soutěžemi už začínala rychlost nových sledujících nabírat na obrátkách.

Po jak dlouhé době přišel ten první milník pěti tisíc sledujících?

Asi po roce. Bylo super, že mě lidé sdíleli.

A letos jste s projektem oslavila pětileté výročí.

Postupem času jsem se dostala k deseti tisícům uživatelů a to jsem si myslela, že je na Olomouc určitý strop. Přece jen Kam zajít Olomouc sledují místní obyvatelé a lidé z blízkého okolí, které zajímá, co se tady děje. Teď jsme o pár let dál a najednou máme 25 tisíc sledujících a další přibývají.

Lišila se náplň profilu v začátcích a dnes?

Určitě, příspěvků bylo míň, protože jsem je tam přidávala pouze podle svého uvážení. Dnes už mě podniky samy oslovují. Tehdy jsem také neměla tolik času jen na správu profilu, v dnešní době má profil také jinou strukturu. Na profil je navázána spolupráce s podniky, kterým sdílím stories, to v začátcích také nebylo. Lišila se i komunikace s lidmi, měla jsem v začátcích i více prostoru pro oslovování dalších profilů, aby Kam zajít Olomouc sdíleli, to už dnes nedělám.

Pořád jste na projekt sama?

Pořád, ale tahle otázka mi leží v hlavě už dlouho. Chtěla bych někoho k sobě, v jednu dobu jsem profil sdílela s tehdejším přítelem, ale v rámci rodiny a přátel to nedělá moc dobrotu. Ani on si nebyl jistý, jestli profil spravuje tak, jak bych sama chtěla, protože už jsem měla zajetou kostru textu i způsob, jak fotím, protože si všechno fotím sama. Zároveň si ale nedokážu představit nikoho kromě rodiny, komu bych profil svěřila. Je to takové moje dítě, kterému jsem vybudovala nějakou cestu a člověk z vnějšku by se k tomu nikdy neměl tak, jako někdo, kdo k tomu má osobní vztah jako já.

Kolik času vám denně správa Kam zajít Olomouc zabere?

Bývá to tak čtyři až pět hodin denně, ale jsou dny, kdy mi to času zabere více.

To jsou třeba jaké dny?

Úterky, čtvrtky a neděle, to jsou pro sociální sítě nejsilnější dny. Samozřejmě teď je těch příspěvků už tolik, že musím mít měsíční plán, kdy se domlouvám s podniky. Je dobré mít strategii, ale stává se, že mně podniky pošlou akci, která se koná během pár dní a já ji pak sdílím mimo plán, ať už je osm hodin ráno nebo večer.

S projektem jste tehdy začínala jako studentka střední školy. Stal se profil Kam zajít Olomouc už vaší prací?

Vyloženě prací není, jsou tam spolupráce i placené, ale co díky nim vydělám, to zase do profilu vracím. Tím, že jsem se nikdy na profilu neukázala, to mám nastavené tak, že podniky nevědí, s kým jednají. Jakmile mě podnik osloví pro spolupráci jdu se nejdříve sama do podniku podívat, aby se restaurace u mě nesnažila více, než u běžného zákazníka.

„Než přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.“

Stalo se někdy, že jste se takto do podniku vydala a kvůli tomu podnik nepropagovala?

I to už se párkrát stalo. Stojím si za tím, že než bych měla přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.

Přiznáte pak majitelům podniku, že je nechcete zveřejnit, protože jste nebyla spokojená?

Je to tak. Myslím, že na všem se dá pracovat, takže když spolupráci odmítnu kvůli nespokojenosti, obeznámím majitele s tím, co se mi nelíbilo. To je vlastně nejlepší, co mohou udělat, když se chtějí snažit o nápravu. Já pak třeba po čase na jejich nabídku kývnu. Pokud se naopak nějaký podnik zhorší, naopak jej vymažu, ale taky jim to řeknu.

Jaká je pak reakce majitelů?

Nejdřív jdu za konkrétním člověkem, se kterým nejsem spokojená, pak za majitelem podniku. Chci to s ním vyřešit, aby si mohl dát problém do pořádku, jsem v tomto shovívavá.

Kde leží hranice toho, kdy s podnikem spolupráci uzavřete a kdy už se nedohodnete?

Mám k tomu dva příklady. Byla jsem v restauraci, kde slečna za barem kouřila iqos, tak jsem za ní zašla, že mi to nepřijde v pořádku. Moji výtku si úplně k srdci nevzala, tak jsem to pak řešila s majitelem. Tento případ skončil nápravou. Ve druhém případě jsem byla v baru, se kterým jsem měla spolupráci, ale po převzetí jiným majitelem jsem byla nespokojená s tím, jak to tam vypadalo. Bylo tam roztrhané posezení, oprýskané zdi, tak jsem majiteli řekla, že nechci doporučovat něco, kde bych sama jako zákazník byla nespokojená. V tom případě jsme spolupráci rozvázali.

Byla bych nerada, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný.

Nová výmalba, výměna posezení, to už jsou docela velké zásahy. Co při návštěvě hodnotíte?

První, co člověk vidí, když vejde do podniku, je ten prostor. Mělo by jít vidět, že se majitelé o podnik starají. Když si zákazník sedne, přijde k němu obsluha. Je jasné, že každý má někdy špatný den, ale když vidím, že ten člověk vůbec nemá zájem se změnit, ani kvůli milému zákazníkovi, je to už přece špatně. Co se týče jídla, sto lidí, sto chutí, více dám tedy na celkový dojem, ale i chuť a vzhled jídla jsou důležité.

Zmínila jste obsahové strategie, jak jste se vy sama posunula za těch pět let? Uvažovala jste třeba díky projektu nad studiem marketingu?

Kam zajít Olomouc mě formovalo, v osobním i profesním životě. Setkala jsem se s inspirativními osobnostmi, s nadšenci, dospěla jsem rychleji a stále uvažuji nad studiem marketingu, to bych ale kvůli kvalitám škol musela opustit Olomouc, což kvůli Kam zajít Olomouc neplánuji. Kam zajít mi ale otevřel dveře k dalším příležitostem. Aktuálně spravuji marketing šesti firmám, pak mám Kam zajít, pro jednu firmu pracuji jako obchoďák a s dalšími lidmi ještě stojím za aplikací Scalou.

Po pěti letech práce už jste musela v Olomouc projít každý podnik, nebo ne?

Některé podniky, o kterých jsem psala na začátku, už tady dneska nejsou, ale na druhou stranu se tady rychle objevují místo nich nové a já je nestihla ještě navštívit a přidat. Samozřejmě Olomouc není nafukovací a i to byl důvod, proč jsem jen z té gastronomie přešla na další služby, jako jsou fitcentra, barbershopy, kosmetické služby. Ve výsledku je pořád o čem psát, ale myslím, že i pro sledující je tam přidanou hodnotou, pokud se nabídka rozšíří i do jiných odvětví než je gastronomie.

Který podnik je pro vás srdcovkou?

Je jich hned několik. Cafe New One, tam se mi líbí prostor i celková nabídka od snídaní po večeře, bistro No, tam jsem díky Kam zajít dokonce pracovala na první brigádě. Pak Long Story Short, kde se mi líbí hlavně ten koncept hostelu, kavárny, restaurace, prostoru pro svatby. Na kafe je to určitě Pikola espresso bar, podle mě v Olomouci ani lepší káva není.

„Olomouc kvete, jsme teď v nejlepším období.“

Co dlouhodobá strategie? Plánujete nějak dalších pět let s Kam zajít Olomouc?

Určitě mi budoucnost leží v hlavě. Už jen proto, že i Instagramu v určitém čase odzvoní, ale zatím nevím, kdy to bude a kam se můj život posune. Bylo by určitě fajn přesunout Kam zajít Olomouc do vlastního prostoru, ale zatím nevím, kam. V dnešní době má člověk aplikaci na všechno, na weby už lidé tolik nechodí, dává mi smysl mít třeba knihu. Ale musela by to být kniha, do které bych mohla zase vkládat a ubírat další listy. Myslím, že Olomouc roste a jsme teď v nejlepším období. Lidé vidí, jak a co funguje ve světě, otvírají se tady výběrové kavárny a restaurace, ne jen hospody. V tom si myslím, že Olomouc kvete.

Jaké to pak pro vás je, když přijedete do jiného města? Taky hledáte na sítích podobnou platformu jako je Kam zajít Olomouc?

Přesně tak, pokud cestuju, hledám něco takového. Chodím podle tipů ostatních lidí, otevřu si Google Mapy a vybírám podle hodnocení a blízkosti, i v českých větších městech jsou už na Instagramu podobné stránky jako Kam zajít, tam se taky dívám. Dávám i na tipy z Gastromapy Lukáše Hejlíka. Teď jsem byla třeba v Brně a srovnávala podniky, co nám chybí v Olomouci, ale i naopak co máme navíc. Srovnávat ale úplně nejde, kvůli velikosti měst.

Je nějaká spolupráce, do které byste už z principu nešla?

Určitě je to něco, co by bylo spojeno přímo s mou osobou. Zastávám názor, že nejsem obsah, jsem tvůrce a mělo by být jedno, kdo profil Kam zajít spravuje. Aktuálně si myslím, že se nikdy neukážu. A určitě bych nešla do něčeho, o čem bych byla osobně přesvědčená, že s tím nejsem spokojená, že to za zveřejnění nestojí.

Související

  • Hostitelské stromy může ochmet zahubit. A co teprve jmelí
    Společnost

    Hostitelské stromy může ochmet zahubit. A co teprve jmelí

    Hlášku "A co teprve jmelí!" zná každý fanoušek Járy Cimrmana. Na stromech v české krajině se stále častěji tato nebezpečná rostlina vyskytuje i s nenápadným příbuzným - s ochmetem. Oba poloparazité mohou stromy vážně poškodit až zahubit. Podle odborníků je nutné zasáhnout včas. A oba se vyskytují i na střední Moravě.

  • Jak se vyhnout stresu před Vánoci? Máme pro Vás tipy na dárky pod stromeček
    Společnost
    Lifestyle

    Jak se vyhnout stresu před Vánoci? Máme pro Vás tipy na dárky pod stromeček

    Sháníte vánoční dárky, ale nemáte žádný nápad? Podarujte své milované originálními výrobky od lokálních výrobců z Hané. Z široké nabídky si vybere každý.

  • Tvarůžky mají cenu. Patří mezi 100 nejlepších
    Společnost

    Tvarůžky mají cenu. Patří mezi 100 nejlepších

    Tradiční český výrobce A. W., známý svými Olomouckými tvarůžky, získal uznání v prestižním projektu Českých 100 nejlepších. V rámci letošního jubilejního 30. ročníku se společnost prosadila v oborové kategorii Zemědělství & Potravinářství. Ocenění převzal generální ředitel Michal Pavelka 28. listopadu na slavnostním večeru v pražském Obecním domě.

  • Online agrese mezi dětmi prudce roste. Umělá inteligence přináší nové hrozby
    Společnost

    Online agrese mezi dětmi prudce roste. Umělá inteligence přináší nové hrozby

    Podle výzkumu Safer Internet Centrum ČR (SIC) a Univerzity Palackého v Olomouci (UP) roste mezi dětmi agrese na internetu. Stále častější jsou slovní útoky a do hry se dostávají také fotomontáže. Výzkumníci upozorňují také na nová rizika spojená s umělou inteligencí.

Rychlovky

  • OLOMOUCKO
    Originální betlém výtvarníka Jana Knapa vystavuje nyní olomoucké Arcidiecézní muzeum. Svatou rodinu vytvořil technikou akvarelu. Bude zdobit muzejní klenotnici do 1. února. Umělec betlém tvořil několik měsíců. Přehled betlémů.
  • ČESKÁ REPUBLIKA
    Dálniční známka podraží. Řidiči si za ni od ledna zaplatí víc kvůli meziročnímu nárůstu počtu kilometrů dálnic i spotřebitelských cen. Roční známka tak vyjde na 2 570 korun. Více.
  • OLOMOUC
    Obnova soch a obrazů z kaple Neposkvrněného početí Panny Marie v Týnečku je hotová. Řemeslníci pracovali tři měsíce na obnově barokních soch a obrazů. Díla již mají svou původní krásu.

Nejnovější

  • FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář
    Doporučujeme

    FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář

    Začátkem listopadu znovu otevřel Lobster Restaurant a Bowland Bowling Center ve 2. patře Galerie Šantovka po několikaměsíční rekonstrukci. Facelifty, technologické úpravy i koncepční změny přinesly všem podnikům modernější vzhled, vyšší komfort a efektivnější provoz. První měsíc od znovuotevření ukazuje, že nová podoba je krok správným směrem – hosté oceňují praktičnost Bowlandu, příjemnější prostředí restaurace i svěží energii nového Bistra.

  • Alko i nealko z Litovle. Sigma posílila spolupráci s pivovarem
    Sport

    Alko i nealko z Litovle. Sigma posílila spolupráci s pivovarem

    SK Sigma Olomouc a Pivovar Litovel představili výrazně posílenou spolupráci. Má přinést novou podobu prezentace i větší zapojení fanoušků. Tradiční hanácké značky propojuje dlouholetá historie i společný region – a právě na tom chtějí obě strany stavět v aktuální sezoně Chance ligy.

  • Víkendový horoskop: Blíženci, nechce se vám lenošit. Panny, těšíte na předvánoční romantiku
    Horoskopy

    Víkendový horoskop: Blíženci, nechce se vám lenošit. Panny, těšíte na předvánoční romantiku

    Je tu víkend a s ním i naše předpověď. V sobotu má svátek Mikuláš, v neděli má svátek Ambrož a Benjamín. Co vás čeká během tohoto víkendu? My to víme.

  • Sigma se chystá na Spartu, doma hraje letos v lize naposledy
    Sport

    Sigma se chystá na Spartu, doma hraje letos v lize naposledy

    Fotbalisté SK Sigma Olomouc se budou první prosincovou sobotu loučit s Chance ligou, tedy co se domácího prostředí tyče. Na Andrově stadionu se bude hrát česká nejvyšší soutěž naposledy. A Hanáci mají pro zápas proti Spartě Praha hned dva cíle – uspět a získat body, plus zaplnit stadion vlastními silami. Na rozdíl od předchozích let totiž klub tentokrát neposkytl fanouškům hostů celou severní tribunu, ale jen standardní sektor, který je pro ně určen. Začátek je v 18 hodin.

Doporučujeme

  • Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek
    Doporučujeme

    Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek

    V pátek 28. listopadu ožila Galerie Šantovka a Horní náměstí v Olomouci hned dvěma dobročinnými událostmi, které spojil společný cíl – podpořit olomoucké Centrum Ostrůvek. Studentské představení slavného muzikálu My Fair Lady a tradiční adventní Dobropunč přilákaly desítky návštěvníků. Celý výtěžek z dobrovolného vstupného i prodeje punče byl věnován Centru Ostrůvek, které poskytuje zázemí lidem se zdravotním postižením, dětem vyžadujícím okamžitou pomoc a nabízí také odlehčovací a rehabilitační služby.

  • Vánoční sbírka pro útulkáče vyhlašuje #dobroštafetu – pomáhejme všichni!
    Doporučujeme

    Vánoční sbírka pro útulkáče vyhlašuje #dobroštafetu – pomáhejme všichni!

    Možná by to tuhle skupinku dobrovolníků na začátku ani ve snu nenapadlo, ale letos je tu už desátý ročník sbírky Šťastné a chlupaté, která vybírá krmivo a vybavení pro opuštěné pejsky z Psího domova Pod křídly anděla v Žerotíně u Olomouce. A podtitul letošní sbírky probíhající od 5. do 19. prosince? Pošli to dál aneb Pomáhejme všichni, sami od sebe, kdykoli a kdekoli, a inspirujme tím i ostatní.

  • Hledáte tip na (nejen) vánoční dárek? Darujte kousek Olomouce
    Doporučujeme

    Hledáte tip na (nejen) vánoční dárek? Darujte kousek Olomouce

    Řešíte dilema jaký vybrat dárek, a to nejen pod vánoční stromek? Máte doma olomouckého patriota? Nebo chcete udělat radost svým přátelům či rodině, kteří nejsou z Olomouce? Anebo chcete potěšit třeba milovníky olomouckých tvarůžků? Dárkové předměty z Informačního centra Olomouc jsou skvělou inspirací na vánoční překvapení pod stromečkem, i drobnou pozornost ke konci roku.

  • Vánoční pavilon na Floře láká na punč, pohádky i teplo u stolečku. A kino je úplně zdarma
    Doporučujeme

    Vánoční pavilon na Floře láká na punč, pohádky i teplo u stolečku. A kino je úplně zdarma

    Víte, kde hledat Vánoční pavilon? Unikátní vánoční koutek vyrostl v areálu olomoucké Flory. V Pavilonu E teď najdou návštěvníci místo, kde si mohou užít hřejivou sváteční náladu.

Nejčtenější

  • Kdo vede ve vánočním playlistu? Rozhoduje atmosféra i počasí
    Společnost

    Kdo vede ve vánočním playlistu? Rozhoduje atmosféra i počasí

    Radio Haná spustí svůj vánoční hudební program tradičně na první adventní neděli. Posluchači se mohou těšit na osvědčené hity i méně známé skladby. Programový ředitel Marek Berger zdůrazňuje, že výběr písní se řídí nejen statistikami, ale také aktuální náladou a počasím.

  • Ojedinělá pocta dárcům těl. Na neředínském hřbitově vzniklo místo vděku a úcty
    Společnost

    Ojedinělá pocta dárcům těl. Na neředínském hřbitově vzniklo místo vděku a úcty

    „S hlubokou úctou a vděčností myslíme na ty, kteří svým velkorysým darem umožňují, aby anatomie byla místem, kde zemřelí učí živé,“ jsou slova, která jsou vytesána do náhrobního kamene pietního místa. To zřídil Ústav normální anatomie Lékařské fakulty UP a sloužit bude také jako vsypová hrobka pro ukládání zpopelněných pozůstatků dárců těl.

  • Je to poplašná zpráva, říkají hygienici. Žádnou otravu neevidují
    Společnost

    Je to poplašná zpráva, říkají hygienici. Žádnou otravu neevidují

    Řetězec KFC nemá v posledních měsících v České republice zrovna dobrou pověst. Poté, co v některých médiích zazněla zpráva o mase s prošlým datem spotřeby, se také na olomouckých sociálních sítích objevila informace o otravě jídlem z KFC. Ta ovšem není pravdivá, jak zjistil Report.

Seriály