Nechci, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný, říká autorka Kam zajít Olomouc

Už pět let doporučuje k návštěvě podniky Olomoučanům i turistům, kteří do města přijedou. Původní profil s gastrotipy postupně jeho tvůrkyně rozšířila i na další služby, dnes sleduje Kam zajít Olomouc přes 25 tisíc lidí. „Jsem tvůrce, ne obsah,“ říká v rozhovoru pro Olomoucký Report zakladatelka Kam zajít Olomouc, která i po pěti letech zůstává v anonymitě.

Kde se vzal nápad vytvořit účet Kam zajít Olomouc?

Nápad přišel v roce 2018, když jsem začala obrážet s kamarádkami různé kavárny a bavilo mě pozorovat, kde za to káva stojí, co se mi v podniku líbí a nelíbí. Celkově nápad vznikl na popud dalších velkých měst v České republice, kde už podobné projekty fungovaly. V té době koncept fungoval už v Praze i Brně, tak jsem si říkala, že bych mohla projekt rozjet i v Olomouci. Nejdřív mě bavilo jen přidávat podniky úzkému okruhu přátel, kteří o mně věděli. První sledující se objevovali po sdílení profilu mými přáteli.

Co považujete za první milník?

První milník přišel s pěti tisíci sledujícími, které jsem chtěla ocenit pěti soutěžemi o poukázky do podniků. Se soutěžemi už začínala rychlost nových sledujících nabírat na obrátkách.

Po jak dlouhé době přišel ten první milník pěti tisíc sledujících?

Asi po roce. Bylo super, že mě lidé sdíleli.

A letos jste s projektem oslavila pětileté výročí.

Postupem času jsem se dostala k deseti tisícům uživatelů a to jsem si myslela, že je na Olomouc určitý strop. Přece jen Kam zajít Olomouc sledují místní obyvatelé a lidé z blízkého okolí, které zajímá, co se tady děje. Teď jsme o pár let dál a najednou máme 25 tisíc sledujících a další přibývají.

Lišila se náplň profilu v začátcích a dnes?

Určitě, příspěvků bylo míň, protože jsem je tam přidávala pouze podle svého uvážení. Dnes už mě podniky samy oslovují. Tehdy jsem také neměla tolik času jen na správu profilu, v dnešní době má profil také jinou strukturu. Na profil je navázána spolupráce s podniky, kterým sdílím stories, to v začátcích také nebylo. Lišila se i komunikace s lidmi, měla jsem v začátcích i více prostoru pro oslovování dalších profilů, aby Kam zajít Olomouc sdíleli, to už dnes nedělám.

Pořád jste na projekt sama?

Pořád, ale tahle otázka mi leží v hlavě už dlouho. Chtěla bych někoho k sobě, v jednu dobu jsem profil sdílela s tehdejším přítelem, ale v rámci rodiny a přátel to nedělá moc dobrotu. Ani on si nebyl jistý, jestli profil spravuje tak, jak bych sama chtěla, protože už jsem měla zajetou kostru textu i způsob, jak fotím, protože si všechno fotím sama. Zároveň si ale nedokážu představit nikoho kromě rodiny, komu bych profil svěřila. Je to takové moje dítě, kterému jsem vybudovala nějakou cestu a člověk z vnějšku by se k tomu nikdy neměl tak, jako někdo, kdo k tomu má osobní vztah jako já.

Kolik času vám denně správa Kam zajít Olomouc zabere?

Bývá to tak čtyři až pět hodin denně, ale jsou dny, kdy mi to času zabere více.

To jsou třeba jaké dny?

Úterky, čtvrtky a neděle, to jsou pro sociální sítě nejsilnější dny. Samozřejmě teď je těch příspěvků už tolik, že musím mít měsíční plán, kdy se domlouvám s podniky. Je dobré mít strategii, ale stává se, že mně podniky pošlou akci, která se koná během pár dní a já ji pak sdílím mimo plán, ať už je osm hodin ráno nebo večer.

S projektem jste tehdy začínala jako studentka střední školy. Stal se profil Kam zajít Olomouc už vaší prací?

Vyloženě prací není, jsou tam spolupráce i placené, ale co díky nim vydělám, to zase do profilu vracím. Tím, že jsem se nikdy na profilu neukázala, to mám nastavené tak, že podniky nevědí, s kým jednají. Jakmile mě podnik osloví pro spolupráci jdu se nejdříve sama do podniku podívat, aby se restaurace u mě nesnažila více, než u běžného zákazníka.

„Než přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.“

Stalo se někdy, že jste se takto do podniku vydala a kvůli tomu podnik nepropagovala?

I to už se párkrát stalo. Stojím si za tím, že než bych měla přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.

Přiznáte pak majitelům podniku, že je nechcete zveřejnit, protože jste nebyla spokojená?

Je to tak. Myslím, že na všem se dá pracovat, takže když spolupráci odmítnu kvůli nespokojenosti, obeznámím majitele s tím, co se mi nelíbilo. To je vlastně nejlepší, co mohou udělat, když se chtějí snažit o nápravu. Já pak třeba po čase na jejich nabídku kývnu. Pokud se naopak nějaký podnik zhorší, naopak jej vymažu, ale taky jim to řeknu.

Jaká je pak reakce majitelů?

Nejdřív jdu za konkrétním člověkem, se kterým nejsem spokojená, pak za majitelem podniku. Chci to s ním vyřešit, aby si mohl dát problém do pořádku, jsem v tomto shovívavá.

Kde leží hranice toho, kdy s podnikem spolupráci uzavřete a kdy už se nedohodnete?

Mám k tomu dva příklady. Byla jsem v restauraci, kde slečna za barem kouřila iqos, tak jsem za ní zašla, že mi to nepřijde v pořádku. Moji výtku si úplně k srdci nevzala, tak jsem to pak řešila s majitelem. Tento případ skončil nápravou. Ve druhém případě jsem byla v baru, se kterým jsem měla spolupráci, ale po převzetí jiným majitelem jsem byla nespokojená s tím, jak to tam vypadalo. Bylo tam roztrhané posezení, oprýskané zdi, tak jsem majiteli řekla, že nechci doporučovat něco, kde bych sama jako zákazník byla nespokojená. V tom případě jsme spolupráci rozvázali.

Byla bych nerada, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný.

Nová výmalba, výměna posezení, to už jsou docela velké zásahy. Co při návštěvě hodnotíte?

První, co člověk vidí, když vejde do podniku, je ten prostor. Mělo by jít vidět, že se majitelé o podnik starají. Když si zákazník sedne, přijde k němu obsluha. Je jasné, že každý má někdy špatný den, ale když vidím, že ten člověk vůbec nemá zájem se změnit, ani kvůli milému zákazníkovi, je to už přece špatně. Co se týče jídla, sto lidí, sto chutí, více dám tedy na celkový dojem, ale i chuť a vzhled jídla jsou důležité.

Zmínila jste obsahové strategie, jak jste se vy sama posunula za těch pět let? Uvažovala jste třeba díky projektu nad studiem marketingu?

Kam zajít Olomouc mě formovalo, v osobním i profesním životě. Setkala jsem se s inspirativními osobnostmi, s nadšenci, dospěla jsem rychleji a stále uvažuji nad studiem marketingu, to bych ale kvůli kvalitám škol musela opustit Olomouc, což kvůli Kam zajít Olomouc neplánuji. Kam zajít mi ale otevřel dveře k dalším příležitostem. Aktuálně spravuji marketing šesti firmám, pak mám Kam zajít, pro jednu firmu pracuji jako obchoďák a s dalšími lidmi ještě stojím za aplikací Scalou.

Po pěti letech práce už jste musela v Olomouc projít každý podnik, nebo ne?

Některé podniky, o kterých jsem psala na začátku, už tady dneska nejsou, ale na druhou stranu se tady rychle objevují místo nich nové a já je nestihla ještě navštívit a přidat. Samozřejmě Olomouc není nafukovací a i to byl důvod, proč jsem jen z té gastronomie přešla na další služby, jako jsou fitcentra, barbershopy, kosmetické služby. Ve výsledku je pořád o čem psát, ale myslím, že i pro sledující je tam přidanou hodnotou, pokud se nabídka rozšíří i do jiných odvětví než je gastronomie.

Který podnik je pro vás srdcovkou?

Je jich hned několik. Cafe New One, tam se mi líbí prostor i celková nabídka od snídaní po večeře, bistro No, tam jsem díky Kam zajít dokonce pracovala na první brigádě. Pak Long Story Short, kde se mi líbí hlavně ten koncept hostelu, kavárny, restaurace, prostoru pro svatby. Na kafe je to určitě Pikola espresso bar, podle mě v Olomouci ani lepší káva není.

„Olomouc kvete, jsme teď v nejlepším období.“

Co dlouhodobá strategie? Plánujete nějak dalších pět let s Kam zajít Olomouc?

Určitě mi budoucnost leží v hlavě. Už jen proto, že i Instagramu v určitém čase odzvoní, ale zatím nevím, kdy to bude a kam se můj život posune. Bylo by určitě fajn přesunout Kam zajít Olomouc do vlastního prostoru, ale zatím nevím, kam. V dnešní době má člověk aplikaci na všechno, na weby už lidé tolik nechodí, dává mi smysl mít třeba knihu. Ale musela by to být kniha, do které bych mohla zase vkládat a ubírat další listy. Myslím, že Olomouc roste a jsme teď v nejlepším období. Lidé vidí, jak a co funguje ve světě, otvírají se tady výběrové kavárny a restaurace, ne jen hospody. V tom si myslím, že Olomouc kvete.

Jaké to pak pro vás je, když přijedete do jiného města? Taky hledáte na sítích podobnou platformu jako je Kam zajít Olomouc?

Přesně tak, pokud cestuju, hledám něco takového. Chodím podle tipů ostatních lidí, otevřu si Google Mapy a vybírám podle hodnocení a blízkosti, i v českých větších městech jsou už na Instagramu podobné stránky jako Kam zajít, tam se taky dívám. Dávám i na tipy z Gastromapy Lukáše Hejlíka. Teď jsem byla třeba v Brně a srovnávala podniky, co nám chybí v Olomouci, ale i naopak co máme navíc. Srovnávat ale úplně nejde, kvůli velikosti měst.

Je nějaká spolupráce, do které byste už z principu nešla?

Určitě je to něco, co by bylo spojeno přímo s mou osobou. Zastávám názor, že nejsem obsah, jsem tvůrce a mělo by být jedno, kdo profil Kam zajít spravuje. Aktuálně si myslím, že se nikdy neukážu. A určitě bych nešla do něčeho, o čem bych byla osobně přesvědčená, že s tím nejsem spokojená, že to za zveřejnění nestojí.

Související

Rychlovky

  • PROSTĚJOV
    Novou střechu a krov má kostel sv. Bartoloměje ve Vrahovicích. Obnova trvala 10 let. Během 10 stavebních etap došlo na postupnou výměnu vadných prvků krovu a pokrytí střechy břidlicí.
  • OLOMOUCKO
    Úsek dálnice D35 Křelov–Slavonín se plně otevře 20. listopadu včetně nové místní územní komunikace Křelov. Dělníci jsou již v závěru práce. Než bude úplně hotovo, mohou se tu řidiči potýkat se změnami v dopravě.
  • PŘEROVSKO
    Hotová galerie maleb dominant města vznikla na parkovišti u letního kina v Hranicích. 30 dětí místní ZUŠ zobrazilo na zdi v Komenského ulici kostel, zámek, synagogu, plovárnu, propast a další dominanty.

Nejnovější

  • Policisté pátrají po neznámém zloději. Z vepřína ukradl sele a infrazářič
    Krimi

    Policisté pátrají po neznámém zloději. Z vepřína ukradl sele a infrazářič

    Litovelští policisté se zabývají dalším z kuriozních případů krádeže. Dosud neznámý člověk se vloupal do vepřína na Litovelsku a ukradl odtamtud krom infrazářiče také sele. Svým jednáním způsobil škodu za přibližně 23 tisíc korun.

  • Middle Of The Sandwich nově jako Sakai Club. Proč změnili název?
    Kultura

    Middle Of The Sandwich nově jako Sakai Club. Proč změnili název?

    Olomoucká kapela Middle Of The Sandwich, která v roce 2022 zvítězila v hudební anketě RadioTalent Radia Haná, prošla zásadní proměnou. Skupina se po pěti letech rozhodla pro nový název — Sakai Club. V rozhovoru pro radio Haná to vysvětlil frontman kapely Martin Kapek.

  • Volejbalistky VK Šantovka poprvé bodovaly naplno
    Sport

    Volejbalistky VK Šantovka poprvé bodovaly naplno

    Předehrávka 10. kola DATART volejbalové extraligy žen 2025/26 patřila ve šternberské sportovní hale Ecce Homo souboji VK Šantovka Olomouc UP s Národním volejbalovým centrem, nováčkem soutěže. Domácí hráčky zapsaly druhou výhru v sezoně, poprvé to ale bylo za plný počet bodů. Hanačky zvítězily 3:0.

  • Olomouc ožije studentskou kreativitou. FFest nabídne čtení, divadlo i film
    Kultura

    Olomouc ožije studentskou kreativitou. FFest nabídne čtení, divadlo i film

    Autorská čtení, stand up, výstavy, workshopy, přednášky a prezentace nabídne letošní ročník olomouckého festivalu studentské kreativity s názvem FFest. Koná se na 15 místech v Olomouci, v pěti desítkách programových bloků se mohou návštěvníci těšit také na soutěžní slam poetry, filmový festival studentské tvorby či divadelní představení. Akce se uskuteční od 7. do 17. listopadu, sdělila ČTK mluvčí pořádající Filozofické fakulty Univerzity Palackého (FF UP) Lucie Suková.

Doporučujeme

  • Cosplay Festival v Šantovce vtáhne příchozí  do světa Japonska, mangy a anime
    Doporučujeme

    Cosplay Festival v Šantovce vtáhne příchozí do světa Japonska, mangy a anime

    Galerie Šantovka se v sobotu 8. listopadu promění v centrum japonské kultury, fantazie a popkultury. Uskuteční se zde devátý ročník oblíbeného Cosplay Festivalu, největší akce svého druhu na Moravě, která propojuje fanoušky anime, komiksů, her i filmů. Festival nabídne bohatý celodenní program pro všechny generace – od workshopů japonských tradic až po velkolepý průvod kostýmů. Vstup na akci je zdarma.

  • Mapexo Catering, to jsou nejen obědy, lahůdky a rauty
    Doporučujeme

    Mapexo Catering, to jsou nejen obědy, lahůdky a rauty

    Svačiny, obědy, lahůdky, rauty, oslavy a večírky. Tak přesně na takové příležitosti připraví skvělé a chutné jídlo z čerstvých surovin společnost Mapexo Catering, kterou najdete v Kroměříži na adrese Havlíčkova 2887. 

  • Nakoukněte do základní školy KSOR, škola zve na den otevřených dveří
    Doporučujeme

    Nakoukněte do základní školy KSOR, škola zve na den otevřených dveří

    Soukromá základní škola KSOR je první svého druhu v Kroměříži. A jaké to v ní je a co nabízí pro vaše potomky, to se můžete dozvědět nejen on-line, tedy na webu nebo sociálních sítích, ale také osobně. KSOR totiž připravil dny otevřených dveří.

  • Zazní i Mandolína? Velká Morava Fest láká na levnější vstup i slovenské hvězdy
    Doporučujeme

    Zazní i Mandolína? Velká Morava Fest láká na levnější vstup i slovenské hvězdy

    Zatancuj si so mnou, Horehronie nebo Po schodoch. Festival Velká Morava Fest se uskuteční i v letošním roce a vy můžete být u toho. Jednodenní přerovský festival se koná v parku Michalov 11. července 2026. A přitáhne nejen slovenské hvězdy. 

Nejčtenější

  • Olomouc hledá pořadatele vánočních trhů na pět let. Zakázka má hodnotu 101 milionů korun
    Společnost

    Olomouc hledá pořadatele vánočních trhů na pět let. Zakázka má hodnotu 101 milionů korun

    Olomoucká radnice zahájila koncesní řízení na organizaci vánočních trhů v centru města v letech 2026 až 2030. Pětiletá zakázka má hodnotu 101 milionů korun, což je odhadovaný obrat budoucího pořadatele vánočních trhů. ČTK dnes informaci získala z databáze veřejných zakázek. Předchozí pětiletý tendr na vánoční trhy v Olomouci skončí letos. V koncesním řízení zakázku získala obecně prospěšná společnost Kulturní Olomouc, která trhy pořádala i v předchozích letech. Vánoční trhy v centru Olomouce každoročně navštíví desítky tisíc lidí.

  • Zavedli systém Red Alert. Jako první v republice
    Společnost

    Zavedli systém Red Alert. Jako první v republice

    Šumperk jako první v Česku spustil nový digitální bezpečnostní systém Red Alert. Ten propojuje městské školy, úřady i zdravotnická zařízení s městskou policií a umožňuje rychlé varování a reakci v krizových situacích. Pro radio Metropole o tom mluvil ředitel Městské policie Martin Pelnář.

  • Vlčí máky i hořící srdce. Přerov si připomene temné kapitoly české historie
    Společnost

    Vlčí máky i hořící srdce. Přerov si připomene temné kapitoly české historie

    Hymna České republiky, položení květin k pamětní desce, slavnostní proslovy i pietní akty. Přerovští si za pár dní připomenou historické události z našich dějin, na které vzpomíná celý národ. Zazní také notoricky známá Modlitba pro Martu.

Seriály