Řidiči nedodržují třicítku. Umělec na silnici „nakreslil“ značku 33 km/h
Řidič by tady měl zastavit a dát přednost. V místě, kde se stezka pro pěší a cyklisty, kteří míří třeba na Poděbrady, kříží se silnicí, platí snížená povolená rychlost. Nyní se tam objevila “dopravní značka” s povolenou rychlostí 33 km/h. Tu někdo na zem namaloval, aby řidičům rychlost připomněl.
Zatímco místní street artovou podobu upozornění chválí a stěžují si na nedodržování rychlosti ze strany řidičů, městská policie upozorňuje, že úsek patří mezi hlídané. “Dotčená lokalita figuruje v seznamu míst (celkem je těchto míst 60), kde může Městská policie Olomouc kontrolovat dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Doposud byly v tomto roce na ulici Jarmily Glazarové realizovány tři dopravně bezpečnostní akce související s kontrolou rychlosti a zjištěno bylo 15 případů jejího porušení (všechny případy byly oznámeny příslušnému správnímu orgánu k dalšímu řešení),” uvedl pro Report mluvčí olomouckých strážníků Petr Čunderle.
Podle mluvčího městské policie v samotném křížení s cyklostezkou platí maximální povolená rychlost 30 km/h. “V samotném místě je snížena rychlost na 30 km/h a v místě, kde končí stezka pro chodce a cyklisty je v reflexním provedení z obou stran cyklostezky svislé dopravní značení – příkazová značka Konec stezky pro chodce a cyklisty, která ukončuje platnost značky Společné stezky pro chodce a cyklisty,” dodal Čunderle s tím, že v místě u cyklostezky je také vodorovné značení se symbolem Dej přednost v jízdě.
“Tato značka vyznačuje hranici křižovatky a řidiči jsou povinni zastavit vozidlo před touto čárou, pokud je to nutné pro dodržení přednosti v jízdě. Chodci a cyklisté jsou tedy povinni řídit se uvedený dopravním značením tak, jak je uvedeno v zákoně o provozu na pozemních komunikacích,” upozornil mluvčí strážníků.
Jak ale Report zjistil, hejčínská křižovatka bude v budoucnu vypadat jinak. "V místě křížení cyklostezky s komunikací je v současné době zpracován projekt na stavební úpravu tohoto křížení, dojde stavebně ke zvýšení tohoto prostoru, včetně úpravy navazujících zpevněných ploch," doplnil pro Report vedoucí odboru dopravy města Olomouce Lukáš Klevar a doplnil: "V místě samotného křížení pak v současné době žádné další dopravní značení neplánujeme. Vodorovné dopravní značení „30" bude obecně doplněno na komunikacích na vjezdech do zón 30 i tady v Hejčíně."
“Umístění je výborné, je v místě, kde 30- ku nedodržuje snad nikdo, přestože je zde frekventované křížení s cyklostezkou a cestou pro pěší a došlo zde již opakovaně k dopravním nehodám a zranění chodců/cyklistů. Toto místo je přesně tím, o kterém asi platí, že se zde něco udělá, až tady někdo zemře. Již krajně rozhořčený občan Hejčína na toto poukázal formou zdařilého street artu,” upozornil na účtu Hejčín na síti Facebook tajemník hejčínské komise městské části Aleš Vánský.
Kvůli tomu, že někdo na zem nakreslil upozorňující značku, ale může být tento malíř stíhaný pro přestupek: “Co se týče samotného případu, kdy bylo na pozemní komunikaci vytvořeno nelegální „dopravní značení", tak vše bude po náležitém zadokumentování oznámeno správnímu orgánu pro podezření ze spáchání přestupku dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů,” vysvětlil Petr Čunderle.