Po dokončení obchvatu o Křelova by se mohly vrátit do širšího centra Olomouce vozidla s hmotností nad 12 tun. Olomoucký kraj do 26. května sbíral námitky, které se týkaly zejména místní dopravy, bezpečnosti provozu, ale i dopadu na životní prostředí. Podle hejtmana Olomouckého kraje Ladislava Oklešťka (ANO) by zároveň opatření mohlo ulevit dopravě v jiné části Olomouce.
Termín pro podání námitek k vyhlášce, kterou Olomoucký kraj vyvěsil, vypršel 26. května. „Není to vyhláška, kterou aktivizuje kraj. Toto je záležitost přenesené působnosti, což znamená, že odbor dopravy zastupuje ministerstvo dopravy,“ vysvětlil hejtman.
Dosud omezení platilo díky vyhlášce z roku 2018. „Mělo zajistit, aby při výstavbě obchvatu a uzavírání jednotlivých částí nevjížděla do centra vozidla nad 12 tun,“ pokračoval Okleštěk. Podle něho by měl být nově vjezd umožněn na krátkém úseku ulice Foerstrovy, na který navazuje Pražská ulice a kruhový objezd u Globusu.
Zrušení zákazu by mohlo ulevit dopravě jinde
Po dokončení silnice, která bude navazovat na D35, by měly podle Oklešťka kamiony pokračovat po obchvatu a vyhnout se tak průtahu Olomoucí. Zároveň se domnívá, že zrušení zákazu v úseku ulice Foerstrovy by mohlo ulevit dopravě v jiných částech Olomouce, kudy kamiony projíždět mohou. „Kamiony sjedou z Pražské k fotbalovému stadionu, objíždí celé město a vyjíždí u krajského úřadu, kde se napojují na Velkomoravskou,“ vysvětlil hejtman s tím, že je na aktuální trase mnohem větší dopravní zatížení.
Olomoucký kraj obdržel několik námitek. Ty se týkaly dopadu na místní dopravu, plynulost provozu, životní prostředí a kvalitu života občanů, bezpečnost silničního provozu a riziko dopravních nehod. Podle Oklešťkova vyjádření pro Report námitky přišly ze strany SVJ, soukromých osob a Magistrátu města Olomouce.
Zmiňovaný zákaz řešil kraj už v roce 2017, kdy byl hejtmanem rovněž Okleštěk. Tehdy ombudsman doporučil odstranění zákazu vjezdu kamionů do centra.