Andrův stadion se chystá na ligu, včetně banneru na jižní tribuně
Fotbalisté SK Sigma Olomouc vstoupili do nového soutěžního ročníku Chance Ligy výhrou v Uherském Hradišti nad 1. FC Slovácko 1:0. Nyní už se chystají na první domácí utkání, proti Dukle Praha budou hrát v sobotu s výkopem v 17:00. A do finále jdou také přípravy Androva stadionu. Ten prochází rebrandingem, mimo jiné také došlo k obnově banneru Sigmy, který vévodí jižní tribuně.
Až fanoušci přijdou v sobotu na stadion, uvidí, že se toho změnilo dost. Uvnitř, zvenku, dole i nahoře. Jisté úpravy se dějí pravidelně, letos je jich trošku více. „Je to takové rychlejší. Přišlo jasné zadání, požadavek ze Sigmy - přebarvíme stadion. Žádný problém to není. A protože jsme yesmani, takže nikdy neřekneme ne. Navíc jsme dlouholetí partneři klubu, umíme toho hodně, také anomální věci. Zároveň dobře víme, že jsou i zakázky, které nejsou úplně standardní a je potřeba je udělat v termínu. Vždycky je to výzva a i když je krátký termín, tak to dokážeme udělat,“ řekl Lukáš Kyjevský, jednatel společnosti FGP, která je dlouholetým a tradičním partnerem klubu a vizuální změny na Andrově stadionu provádí.
Kromě reklamních ploch a bannerů se standardním přístupem došlo na řadu také velké logo Sigmy, které ještě o kousek přesahuje střechu jižní tribuny. A jestli je práce v takové výšce ojedinělá? „Není to úplně anomálie. Ale v některých věcech a určitým způsobem to je specifická věc. Tato akce skrývala několik faktorů, nad kterými technolog, co to připravuje, musí výrazně přemýšlet dopředu, než se to začne dělat,“ vysvětlil Kyjevský.
Samotná obnova takového banneru totiž není jen o montáži. Musí se naplánovat vše do posledního detailu. Jak se bude odstraňovat to, co už dosloužilo, jak se bude instalovat nové, k tomu také vybrat vhodné materiály, aby reklama vypadala co nejdéle krásně. Také je nutné vzít v potaz bezpečnost. „A to nejen chlapů, co to montují, ale samozřejmě také lidí na tribunách. Protože ta reklama je natolik visutá, tak vysoko a pod takovým úhlem, že uvolněná deska z ní by byla velmi nebezpečná,“ uvedl Kyjevský.
Motiv nového velkého banneru je stejný, tedy sigmácký trojzubec. Ten původní už nepůsobil nejlepším dojmem. „Ta reklama byla na stadionu mnoho let a už to měla za sebou. Změnu už si zasloužila a v rámci rebrandu stadionu se udělala i tato, Opět bude dominantní, s trojzubcem,“ uvedl Kyjevský.
Zvolené materiály také musejí odolávat povětrnostním vlivům. „Otazníků a výzev je v takovém případě mnoho. Vše je nutné promyslet, vyrobit, vytvořit a udělat tak, aby ta reklama dělala dlouho radost. Aby všechno bylo z kvalitních materiálů a sloužilo v delším časovém horizontu, několik let, protože to také není úplně levné. A vždycky je nejdůležitější bezpečnost a spokojenost klienta,“ řekl Kyjevský.
Tak velká reklamní plocha v takovém umístění si vyžaduje práci specialistů, nemůže ji dělat každý, kdo umí s nářadím. „My tomu říkáme, že je to taková ta vyšší dívčí. Není to úplně jednoduché. I když máme zkušenosti s výškovými pracemi, tak přece jen tato plocha s předklonem, pod ní tři patra volného pádu, to bylo něco neobvyklého. Takže jsme to dali našim horolezcům, kteří to mají nejenom jako práci, ale i jako koníčka,“ podotkl.