V Olomouci se staví hala pro odstavení tramvají,stát bude 279 milionů korun

Novou halu pro odstavení tramvají začali budovat stavbaři poblíž hlavního vlakového nádraží v Olomouci. Díky investici bezmála za 280 milionů korun už nebudou muset tramvaje v noci stát v ulicích města či na konečné zastávce. Staré depo v sousedství centra Olomouce všechny tramvaje nestačí pojmout.

Stavba nového místa pro odstavení tramvají má být dokončena v březnu 2023, přičemž 85 procent nákladů pokryje dotace z evropských fondů. Novinářům to dnes řekl předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jaroslav Michalík.

"Tato stavba by měla významně ulehčit přetížené vozovně v ulici Koželužská a také lépe ochránit naše vozidla před poškozením vandaly," uvedl Michalík. Vandalové si podle něj vybírají tramvaje, které jsou odstaveny v nočních hodinách mimo areál vozovny. Tyto vozy, především ze smyčky v Nové Ulici, budou parkovat právě v nové hale u vlakového nádraží.

Dominantou budovaného areálu bude hala se zázemím pro obslužný personál údržby. V hale o celkové délce 105 metrů budou tři koleje, na kterých bude možno odstavit až devět dvouvozových tramvajových souprav. V hale bude prováděn denní úklid vozů, kontrolní a servisní činnost. V areálu bude také objekt výpravny tramvají, zázemí pro řidiče tramvají a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením.

Nový areál s kolejištěm pro odstavení tramvají postaví společnost OHL ŽS, která zvítězila v tendru Dopravního podniku města Olomouce. Do veřejné soutěže na tento projekt se přihlásili tři zájemci. Odstavná plocha bude postavena souběžně s projektem nové části tramvajové trati, která spojuje centrum Olomouce s lidnatým sídlištěm Nové Sady. Tento tendr vyhrála společnost TT Nové Sady - Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Zakázka má hodnotu 469 milionů korun.

Stavba nového úseku tramvajové trati byla zahájena na začátku března. Nová část trati měří 1200 metrů a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Po nové trati se třemi zastávkami se cestující poprvé svezou příští rok na podzim.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Podle údajů Dopravního podniku města Olomouce jezdí po této nové trati tramvajemi přibližně dva miliony cestujících ročně.

Související

Rychlovky

  • JESENÍKY
    Lidé mohou od pondělka znovu získat vouchery pro pobyt v Jeseníkách. Cenově zvýhodněné poukazy chtějí navrátit do záplavami postižené oblasti turistický ruch, ve druhém kole bude program cílit na období podzimu. Podrobnosti.
  • OLOMOUCKO
    Vedení Litovle během týdne oznámilo, že se školní rok v základní škole v Nasobůrkách s největší pravděpodobností letos v září nerozjede. Nyní ale společně s ředitelkou školy našli řešení, díky kterému bude provoz školy s největší pravděpodobností pokračovat. Více.
  • PŘEROV
    Velkou proměnou projde v Přerově sídliště budovatelů. Město plánuje v následujících letech jeho revitalizaci. Nově již vybralo zpracovatele projektové dokumentace.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Ve FN Olomouc probíhá výměna chodníků. Práce potrvají do září
    Zdraví
    Doprava

    Ve FN Olomouc probíhá výměna chodníků. Práce potrvají do září

    Ve Fakultní nemocnici Olomouc nastává další dopravní komplikace. V ulici Zdravotníků u budovy provozu stravování a bývalé uhelny probíhá kompletní rekonstrukce chodníků. Práce budou trvat až do 22. září.

  • ŘSD koupilo většinu pozemků na stavbu dálnice D55. Stavba by mohla začít příští rok
    Doprava

    ŘSD koupilo většinu pozemků na stavbu dálnice D55. Stavba by mohla začít příští rok

    Ředitelství silnic a dálnic Olomouckého kraje (ŘSD) se podařilo vykoupit drtivou většinu pozemků trvalého záboru pro výstavbu úseku dálnice D55 z Kokor do Přerova. V září by tak měl začít záchranný archeologický výzkum a následné výběrové řízení stavební firmy. Termín zahájení stavby by mělo ŘSD upřesnit po výběru firmy.

  • Výkup pozemků pro vysokorychlostní trať z Prosenic do Ostravy odstartoval
    Doprava

    Výkup pozemků pro vysokorychlostní trať z Prosenic do Ostravy odstartoval

    Výkup pozemků pro připravovanou vysokorychlostní trať mezi Prosenicemi na Přerovsku a Ostravou-Svinovem zajistí společnost Sdružení GMtech+AFRY+MCO+MPA. Státní Správa železnic (SŽ) s ní podepsala smlouvu. Majetkoprávní přípravy se firma ujme v srpnu. Do roku 2028 má být vykoupeno 90 procent pozemků potřebných pro stavbu tohoto úseku vysokorychlostní trati. Sdělil to generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Seriály