Zpravodajský report z Olomouckého kraje

Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun

Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.

Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. „Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze,“ řekl Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.

Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. „Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme,“ řekl Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. „Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči,“ uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.

Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. „Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje,“ řekl lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.

Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. „Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme „spojeneckou poradou“. První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů,“ uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.

Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. „Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj,“ řekla krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.

O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. „Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky,“ řekl Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority – je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.

Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. „Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu,“ řekl Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.

O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.

Související články

Olomoucký kraj

Kam se stromky? Olomouc, Šternberk i Šumperk už vánoční stromky svážejí

Vánoce skončily a lidé se pomalu zbavují vánočních stromků. Odstrojené stromky ovšem některá města ještě nesbírají. Kdy budou svážet stromky od sběrných míst technické...

Potlesk ve stoje a cena Czech Press Photo. Patří Jindřichu Štreitovi

Cena za celoživotní dílo a k tomu potlesk ve stoje. Tak vypadalo udílení fotografických cen v Národním muzeu pro olomouckého fotografa Jindřicha Štreita. Štreit,...

Obavy z policejních fyzických testů? Přijď si je vyzkoušet nanečisto

Zvládli byste fyzické testy pro nábor k Policii ČR? Teď si je můžete vyzkoušet nanečisto. Nezávazně, bez stresu a nervozity. A s jedinečným bonusem...

Počet nemocných rapidně roste. Nejvíce jich je na Prostějovsku

Za poslední týden zaznamenala Krajská hygienická stanice v Olomouckém kraji nárůst nemocnosti akutními respiračními infekcemi včetně chřipky, a to o 49,7 procent oproti předchozímu...

Nejnovější

Akce na víkend: Asijské menu na Poděbradech, LEGO v ART Rubikonu a zápas s...

Jako každý čtvrtek, tak i dnes pro vás máme tipy na víkendové akce. Ještě nemáte plány? Pak vám přehled Olomouckého Reportu může pomoci rozhodnout,...

Jeseníky hlásí před víkendem výborné sněhové podmínky, v týdnu přibyl nový sníh

Nejvyšší moravskoslezské hory hlásí výborné sněhové podmínky, v týdnu připadl další sníh. V nejvyšších polohách Jeseníků leží přes 60 centimetrů sněhu a kvůli inverznímu...

Jaké silnice se letos dočkají oprav? Přinášíme kompletní přehled

Opravy silnic, chodníků, zastávek, mostů, lávek i podchodů plánuje město Olomouc na letošní rok. Na rekonstrukce je vyčleněno o 15 milionů korun více než...

Přehled akcí v Olomouci: Kam vyrazit v roce 2025?

Jaké akce se chystají v Olomouci na letošní rok? Ať je to masopust, tvarůžkový festival, nebo Flora, víme o nich. V přehledu olomouckých akcí...

Obavy z policejních fyzických testů? Přijď si je vyzkoušet nanečisto

Zvládli byste fyzické testy pro nábor k Policii ČR? Teď si je můžete vyzkoušet nanečisto. Nezávazně, bez stresu a nervozity. A s jedinečným bonusem...

Svatba nanečisto už podesáté. Galerie Šantovka se promění v ráj budoucích novomanželů

V místo plné svatební inspirace a nabídek, které ocení každý pár plánující svůj velký den, se promění v sobotu 18. ledna pasáž Galerie Šantovka....

Jeden z největších házenkářských turnajů začíná zítra. V Kostelci na Hané

Do Kostelce na Hané míří 32 týmů z České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska. V místní sportovní hale se o víkendu 11. - 12....

Hledáte práci? Radio Haná shání servisního technika

Chcete pracovat pro jedničku mezi rozhlasovými stanicemi v Olomouckém kraji? Máte zkušenosti s prací na elektrotechnických zařízeních? Pokud vás zajímá nestereotypní práce s výjezdy...