Nechci, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný, říká autorka Kam zajít Olomouc

Už pět let doporučuje k návštěvě podniky Olomoučanům i turistům, kteří do města přijedou. Původní profil s gastrotipy postupně jeho tvůrkyně rozšířila i na další služby, dnes sleduje Kam zajít Olomouc přes 25 tisíc lidí. „Jsem tvůrce, ne obsah,“ říká v rozhovoru pro Olomoucký Report zakladatelka Kam zajít Olomouc, která i po pěti letech zůstává v anonymitě.

Kde se vzal nápad vytvořit účet Kam zajít Olomouc?

Nápad přišel v roce 2018, když jsem začala obrážet s kamarádkami různé kavárny a bavilo mě pozorovat, kde za to káva stojí, co se mi v podniku líbí a nelíbí. Celkově nápad vznikl na popud dalších velkých měst v České republice, kde už podobné projekty fungovaly. V té době koncept fungoval už v Praze i Brně, tak jsem si říkala, že bych mohla projekt rozjet i v Olomouci. Nejdřív mě bavilo jen přidávat podniky úzkému okruhu přátel, kteří o mně věděli. První sledující se objevovali po sdílení profilu mými přáteli.

Co považujete za první milník?

První milník přišel s pěti tisíci sledujícími, které jsem chtěla ocenit pěti soutěžemi o poukázky do podniků. Se soutěžemi už začínala rychlost nových sledujících nabírat na obrátkách.

Po jak dlouhé době přišel ten první milník pěti tisíc sledujících?

Asi po roce. Bylo super, že mě lidé sdíleli.

A letos jste s projektem oslavila pětileté výročí.

Postupem času jsem se dostala k deseti tisícům uživatelů a to jsem si myslela, že je na Olomouc určitý strop. Přece jen Kam zajít Olomouc sledují místní obyvatelé a lidé z blízkého okolí, které zajímá, co se tady děje. Teď jsme o pár let dál a najednou máme 25 tisíc sledujících a další přibývají.

Lišila se náplň profilu v začátcích a dnes?

Určitě, příspěvků bylo míň, protože jsem je tam přidávala pouze podle svého uvážení. Dnes už mě podniky samy oslovují. Tehdy jsem také neměla tolik času jen na správu profilu, v dnešní době má profil také jinou strukturu. Na profil je navázána spolupráce s podniky, kterým sdílím stories, to v začátcích také nebylo. Lišila se i komunikace s lidmi, měla jsem v začátcích i více prostoru pro oslovování dalších profilů, aby Kam zajít Olomouc sdíleli, to už dnes nedělám.

Pořád jste na projekt sama?

Pořád, ale tahle otázka mi leží v hlavě už dlouho. Chtěla bych někoho k sobě, v jednu dobu jsem profil sdílela s tehdejším přítelem, ale v rámci rodiny a přátel to nedělá moc dobrotu. Ani on si nebyl jistý, jestli profil spravuje tak, jak bych sama chtěla, protože už jsem měla zajetou kostru textu i způsob, jak fotím, protože si všechno fotím sama. Zároveň si ale nedokážu představit nikoho kromě rodiny, komu bych profil svěřila. Je to takové moje dítě, kterému jsem vybudovala nějakou cestu a člověk z vnějšku by se k tomu nikdy neměl tak, jako někdo, kdo k tomu má osobní vztah jako já.

Kolik času vám denně správa Kam zajít Olomouc zabere?

Bývá to tak čtyři až pět hodin denně, ale jsou dny, kdy mi to času zabere více.

To jsou třeba jaké dny?

Úterky, čtvrtky a neděle, to jsou pro sociální sítě nejsilnější dny. Samozřejmě teď je těch příspěvků už tolik, že musím mít měsíční plán, kdy se domlouvám s podniky. Je dobré mít strategii, ale stává se, že mně podniky pošlou akci, která se koná během pár dní a já ji pak sdílím mimo plán, ať už je osm hodin ráno nebo večer.

S projektem jste tehdy začínala jako studentka střední školy. Stal se profil Kam zajít Olomouc už vaší prací?

Vyloženě prací není, jsou tam spolupráce i placené, ale co díky nim vydělám, to zase do profilu vracím. Tím, že jsem se nikdy na profilu neukázala, to mám nastavené tak, že podniky nevědí, s kým jednají. Jakmile mě podnik osloví pro spolupráci jdu se nejdříve sama do podniku podívat, aby se restaurace u mě nesnažila více, než u běžného zákazníka.

„Než přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.“

Stalo se někdy, že jste se takto do podniku vydala a kvůli tomu podnik nepropagovala?

I to už se párkrát stalo. Stojím si za tím, že než bych měla přidat špatnou recenzi, nepřidám žádnou.

Přiznáte pak majitelům podniku, že je nechcete zveřejnit, protože jste nebyla spokojená?

Je to tak. Myslím, že na všem se dá pracovat, takže když spolupráci odmítnu kvůli nespokojenosti, obeznámím majitele s tím, co se mi nelíbilo. To je vlastně nejlepší, co mohou udělat, když se chtějí snažit o nápravu. Já pak třeba po čase na jejich nabídku kývnu. Pokud se naopak nějaký podnik zhorší, naopak jej vymažu, ale taky jim to řeknu.

Jaká je pak reakce majitelů?

Nejdřív jdu za konkrétním člověkem, se kterým nejsem spokojená, pak za majitelem podniku. Chci to s ním vyřešit, aby si mohl dát problém do pořádku, jsem v tomto shovívavá.

Kde leží hranice toho, kdy s podnikem spolupráci uzavřete a kdy už se nedohodnete?

Mám k tomu dva příklady. Byla jsem v restauraci, kde slečna za barem kouřila iqos, tak jsem za ní zašla, že mi to nepřijde v pořádku. Moji výtku si úplně k srdci nevzala, tak jsem to pak řešila s majitelem. Tento případ skončil nápravou. Ve druhém případě jsem byla v baru, se kterým jsem měla spolupráci, ale po převzetí jiným majitelem jsem byla nespokojená s tím, jak to tam vypadalo. Bylo tam roztrhané posezení, oprýskané zdi, tak jsem majiteli řekla, že nechci doporučovat něco, kde bych sama jako zákazník byla nespokojená. V tom případě jsme spolupráci rozvázali.

Byla bych nerada, aby člověk na můj popud někam šel a byl zklamaný.

Nová výmalba, výměna posezení, to už jsou docela velké zásahy. Co při návštěvě hodnotíte?

První, co člověk vidí, když vejde do podniku, je ten prostor. Mělo by jít vidět, že se majitelé o podnik starají. Když si zákazník sedne, přijde k němu obsluha. Je jasné, že každý má někdy špatný den, ale když vidím, že ten člověk vůbec nemá zájem se změnit, ani kvůli milému zákazníkovi, je to už přece špatně. Co se týče jídla, sto lidí, sto chutí, více dám tedy na celkový dojem, ale i chuť a vzhled jídla jsou důležité.

Zmínila jste obsahové strategie, jak jste se vy sama posunula za těch pět let? Uvažovala jste třeba díky projektu nad studiem marketingu?

Kam zajít Olomouc mě formovalo, v osobním i profesním životě. Setkala jsem se s inspirativními osobnostmi, s nadšenci, dospěla jsem rychleji a stále uvažuji nad studiem marketingu, to bych ale kvůli kvalitám škol musela opustit Olomouc, což kvůli Kam zajít Olomouc neplánuji. Kam zajít mi ale otevřel dveře k dalším příležitostem. Aktuálně spravuji marketing šesti firmám, pak mám Kam zajít, pro jednu firmu pracuji jako obchoďák a s dalšími lidmi ještě stojím za aplikací Scalou.

Po pěti letech práce už jste musela v Olomouc projít každý podnik, nebo ne?

Některé podniky, o kterých jsem psala na začátku, už tady dneska nejsou, ale na druhou stranu se tady rychle objevují místo nich nové a já je nestihla ještě navštívit a přidat. Samozřejmě Olomouc není nafukovací a i to byl důvod, proč jsem jen z té gastronomie přešla na další služby, jako jsou fitcentra, barbershopy, kosmetické služby. Ve výsledku je pořád o čem psát, ale myslím, že i pro sledující je tam přidanou hodnotou, pokud se nabídka rozšíří i do jiných odvětví než je gastronomie.

Který podnik je pro vás srdcovkou?

Je jich hned několik. Cafe New One, tam se mi líbí prostor i celková nabídka od snídaní po večeře, bistro No, tam jsem díky Kam zajít dokonce pracovala na první brigádě. Pak Long Story Short, kde se mi líbí hlavně ten koncept hostelu, kavárny, restaurace, prostoru pro svatby. Na kafe je to určitě Pikola espresso bar, podle mě v Olomouci ani lepší káva není.

„Olomouc kvete, jsme teď v nejlepším období.“

Co dlouhodobá strategie? Plánujete nějak dalších pět let s Kam zajít Olomouc?

Určitě mi budoucnost leží v hlavě. Už jen proto, že i Instagramu v určitém čase odzvoní, ale zatím nevím, kdy to bude a kam se můj život posune. Bylo by určitě fajn přesunout Kam zajít Olomouc do vlastního prostoru, ale zatím nevím, kam. V dnešní době má člověk aplikaci na všechno, na weby už lidé tolik nechodí, dává mi smysl mít třeba knihu. Ale musela by to být kniha, do které bych mohla zase vkládat a ubírat další listy. Myslím, že Olomouc roste a jsme teď v nejlepším období. Lidé vidí, jak a co funguje ve světě, otvírají se tady výběrové kavárny a restaurace, ne jen hospody. V tom si myslím, že Olomouc kvete.

Jaké to pak pro vás je, když přijedete do jiného města? Taky hledáte na sítích podobnou platformu jako je Kam zajít Olomouc?

Přesně tak, pokud cestuju, hledám něco takového. Chodím podle tipů ostatních lidí, otevřu si Google Mapy a vybírám podle hodnocení a blízkosti, i v českých větších městech jsou už na Instagramu podobné stránky jako Kam zajít, tam se taky dívám. Dávám i na tipy z Gastromapy Lukáše Hejlíka. Teď jsem byla třeba v Brně a srovnávala podniky, co nám chybí v Olomouci, ale i naopak co máme navíc. Srovnávat ale úplně nejde, kvůli velikosti měst.

Je nějaká spolupráce, do které byste už z principu nešla?

Určitě je to něco, co by bylo spojeno přímo s mou osobou. Zastávám názor, že nejsem obsah, jsem tvůrce a mělo by být jedno, kdo profil Kam zajít spravuje. Aktuálně si myslím, že se nikdy neukážu. A určitě bych nešla do něčeho, o čem bych byla osobně přesvědčená, že s tím nejsem spokojená, že to za zveřejnění nestojí.

Související

  • Stavbu nové gastro zóny chystají už na příští rok. Dřevěná chalupa půjde k zemi
    Společnost

    Stavbu nové gastro zóny chystají už na příští rok. Dřevěná chalupa půjde k zemi

    Dřevěná chalupa, kterou vidí návštěvníci olomouckého letního kina dlouhodobě sloužila jako provozní základna. Kvůli nevyhovujícím hygienickým a technickým podmínkám je ale uzavřena a čeká ji demolice. Nové řešení v podobě designových gastro kontejnerů má být přechodnou fází na cestě k trvalé restauraci. Realizaci nové gastro zóny chystají na roky 2026–2027.

  • Lidl otevřel outlet v Olomouci, zákazníci stáli frontu už od čtyř ráno
    Společnost

    Lidl otevřel outlet v Olomouci, zákazníci stáli frontu už od čtyř ráno

    Několik stovek lidí si dnes ráno v Olomouci nenechalo ujít otevření nové prodejny Lidl Outlet, která se do nákupního areálu v okrajové části města přestěhovala z pražských Štěrbohol a nabízí neprodané spotřební zboží z týdenních akcí s až devadesátiprocentní slevou. První nedočkavci stáli před jejím vchodem už od čtyř hodin ráno, aby byli první ve frontě a při nákupu ušetřili tisíce korun. Otevření olomoucké prodejny se obešlo bez incidentů i dopravních komplikací v okolí.

  • Výtěžek z plesu vykouzlí úsměv dětem. Nemocnice má nové hračky a vybavení
    Společnost

    Výtěžek z plesu vykouzlí úsměv dětem. Nemocnice má nové hračky a vybavení

    Dětské oddělení Nemocnice AGEL v Přerově ožilo novými hračkami a vybavením. Radostné chvíle dětem umožnil výtěžek z druhého ročníku Plesu pro dříve narozené, který organizovalo pro zdejší seniory město Přerov. Stalo se tak ještě příjemnějším místem pro malé pacienty.

  • Highlighty týdne: Město kultivuje výdejní boxy, míří Petr Čech do Sigmy?
    Společnost

    Highlighty týdne: Město kultivuje výdejní boxy, míří Petr Čech do Sigmy?

    Je tu neděle a my pro vás máme pravidelnou rubriku Highlighty týdne. Představíme témata, která patřila mezi největší a nejčtenější za uplynulý týden. Highlighty týdne si můžete pustit i do uší ve formátu Podcastu Olomouckého Reportu.

Rychlovky

  • PŘEROV
    Na hladině přerovské Laguny se od posledního červnového čtvrtku pohupuje nové molo, které bude sloužit k odpočinku i posezení. Návrh vzešel z participativního rozpočtu, tedy vznikl na přání obyvatel Přerova. Městskou pokladnu přišel na bezmála 300 tisíc korun. Více.
  • OLOMOUC
    Opravy křížení tramvajových a železničních kolejí na přejezdu v Palackého ulici omezí dopravu. Ode dneška až do konce srpna nejezdí tramvaje z centra Olomouce do Neředína. Neprojedou tudy ale ani řidiči. Podrobnosti. 
  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    - Olomoucký kraj zajistí rozšíření zubní pohotovosti na Šumpersku a Jesenicku. Nově budou v okresech na severu kraje rozšířené ordinační doby o 120 minut. Zubní ordinace v jednotlivých okresních městech se střídají po týdnu. Více.

Nejnovější

  • Tereza Kneblová vyhrála v Troji
    Sport

    Tereza Kneblová vyhrála v Troji

    Olomoucká vodní slalomářka Tereza Kneblová vyhrála závod v kayakcrossu na domácím Světovém poháru v Praze. Vloni na stejném podniku obsadila čtvrtou příčku, na kterou ji z prvního místa odsunul verdikt rozhodčích. Druhé místo ve stejném závodě, ale v kategorii mužů získal olomoucký Martin Rudorfer.

  • Olomouc hostí světový unikát. Ženský paraatletický Grand Prix startuje ve čtvrtek
    Doporučujeme
    Sport

    Olomouc hostí světový unikát. Ženský paraatletický Grand Prix startuje ve čtvrtek

    Světový pohár v paraatletice žen startuje už ve čtvrtek 3. července v Olomouci. Jedná se o jeden z devíti závodů prestižní paraatletické série World Para Athletics Grand Prix, která je obdobou atletické Diamantové ligy. Zahájení proběhne za účasti hejtmana Ladislava Oklešťka (ANO), primátora Olomouce Miroslava Žbánka (ANO) a první dámy Evy Pavlové.

  • Fotbalová Sigma má nového vlastníka
    Sport

    Fotbalová Sigma má nového vlastníka

    Po mnoha letech snažení a různých jednání má prvoligový SK Sigma Olomouc nové vlastníka. Klub patřil spolku SK Olomouc Sigma MŽ, který převedl akcie společnosti Sigma Sport, která spadá pod společnost SPL Holding, mateřskou společnost koncernu Sigma.

  • Prostějov pořídí chytré zastávky MHD. Stát budou miliony
    Doprava

    Prostějov pořídí chytré zastávky MHD. Stát budou miliony

    Prostějovští radní doporučili zastupitelstvu schválit navýšení rozpočtu o 11,5 milionu korun. Důvodem jsou inteligentní zastávky městské hromadné dopravy. Modernizace by měla zlepšit dostupnost informací pro cestující.

Doporučujeme

  • Eleanor Cafe Žulová soutěží v Cenách kraje. Získá váš hlas?
    Doporučujeme

    Eleanor Cafe Žulová soutěží v Cenách kraje. Získá váš hlas?

    Malá rodinná kavárna v divokém prostředí Rychlebských hor, umístěná v jednom z nejmenších měst Česka - v centru Žulové. Pracují s výběrovou kávou, pečou si své dorty, koláče a zákusky, vaří krémovou polévku a k tomu všemu ještě rozdávají milé úsměvy. Nyní můžete kavárnu podpořit v Cenách Olomouckého kraje.

  • Jízda králů v Doloplazích bude i s hodovou zábavou
    Doporučujeme

    Jízda králů v Doloplazích bude i s hodovou zábavou

    Na první červencový víkend připravili v Doloplazích Jízdu králů a hodovou zábavu. Kromě krásných krojů nebo ušlechtilých koňů toho bude k vidění ještě mnohem více. V programu nechybí ani pestrá a atraktivní kulturní pasáž.

  • Hanácké Woodstock 2025 se blíží, zajistěte si lístky včas
    Doporučujeme

    Hanácké Woodstock 2025 se blíží, zajistěte si lístky včas

    Oblíbený festival Hanácké Woodstock se ve Velké Bystřici uskuteční v sobotu 2. srpna. V zámeckém parku se bude začínat ve 13 hodin. A pořadatelé připravili atraktivní line-up. Zajistěte si tedy lístky včas, ať nepřijdete o skvělý hudební zážitek. Nedílnou součástí akce je také Bystřické pivní salón.

  • SOUTĚŽ: Plumlov budou dobývat šermíři a mušketýři
    Doporučujeme

    SOUTĚŽ: Plumlov budou dobývat šermíři a mušketýři

    Na Plumlově se bude první víkend v červenci bojovat. Nepůjde ale o opravdovou bitvu, ale o tradiční a oblíbený program s názvem Dobývání hradu Plumlov. Akce se koná v sobotu 5. a v neděli 6. července, plumlovský zámek bude otevřen od 9:30 do 18:00, bitva vypukne ve 12:30.

Nejčtenější

  • Mobilní odběrový tým odebíral krev ve Šternberku
    Společnost

    Mobilní odběrový tým odebíral krev ve Šternberku

    Daruj krev, daruješ život. To stále platí. Poslední červnovou středu se ve Šternberku uskutečnil další úspěšný mobilní odběr krve, který připravila AGEL Transfúzní služba ve spolupráci s Nemocnicí AGEL Šternberk. Mobilní odběrový tým tak již podruhé přivezl možnost darovat krev přímo občanům Šternberku, díky čemuž se opět potvrdilo, že zájem o dobrovolné dárcovství ve městě roste.

  • Přerované mají molo na Laguně, sami si ho vybrali
    Společnost

    Přerované mají molo na Laguně, sami si ho vybrali

    Na hladině přerovské Laguny se od posledního červnového čtvrtku pohupuje nové molo, které bude sloužit k odpočinku i posezení. Návrh vzešel z participativního rozpočtu, tedy vznikl na přání obyvatel Přerova. Městskou pokladnu přišel na bezmála 300 tisíc korun.

  • Hasiči radí, jak si užít bezpečné léto u vody
    Společnost

    Hasiči radí, jak si užít bezpečné léto u vody

    Letní sezóna odstartovala, horké dny lákají na koupaliště, k jezerům i bazénům. Protože je ovšem utonutí v České republice druhou nejčastější úrazovou příčinou náhlé smrti dětí a mládeže a čtvrtou nejčastější u dospělé populace, připravili hasiči základní pravidla, jak se během léta chovat u vody bezpečně a předcházet tak svízelným a krizovým situacím.

Seriály