Šantovka připravuje redesign. Do výzkumů se zapojili i návštěvníci

Obchodní centrum Šantovka v centru Olomouce prošla hodnocením kvality služeb a chystá nový design vnitřních prostor. Proběhly dvě výzkumná šetření a jeden audit společnosti CBRE. Zapojeni byli i zákazníci.

Na konci léta letošního roku proběhl audit od společnosti CBRE, který využívá systém Smart CX (customer experience). Díky němuž dochází ke srovnání a vyhodnocení obchodních center v celé republice. Zkoumáním prošlo například okolí Šantovky, parkoviště, toalety i marketingová komunikace se zákazníkem.

„Na základě výsledků auditu Galerie Šantovka prokázala vysoký standard péče o zákazníky centra a obdržela nejvyšší možnou úroveň certifikace – Platinum,“ shrnul mluvčí obchodního centra Petr Hlávka.

Přípravy na redesign

Během příprav na změnu prostor Šantovky se obchodní dům rozhodl získat zpětnou vazbu od zákazníků i zaměstnanců. Využili k tomu tzv. pocitové mapy, díky kterým zjistí, jak prostory vnímají návštěvníci.

A jak vyhodnocení dopadlo? „Určitě jsou pro nás cenné informace týkající se foodcourtu, ten chceme na základě podnětů z výzkumu rozšířit a dodat mu více zeleně. Budeme se snažit reagovat na počet relaxačních zón, na jejichž nedostatek poukazovali nejvíce muži, kteří čekají na své partnerky během nákupů. Významnou změnou designu projde také druhé zábavní patro, kde se nachází restaurace, divadlo, kino a bowling,“ vyjmenoval změny Hlávka a dodal, že se v Šantovce objeví fresh market s čerstvou zeleninou a ovocem.

Výzkumu se zúčastnili teenageři od 12 do 17 let a dospělí od 24 do 60 let. „S respondenty jsme společně procházeli prostory centra. Obdrželi mapu, kde byla vyobrazena všechna patra celé Šantovky. Jejich úkolem bylo do ní skrze barvy zaznamenávat své pocity (zelená barva pozitivní, oranžová neutrální, červená negativní) a tím vyjádřit svůj názor na jednotlivé lokace. Následně byli respondenti výzkumníkem dotázáni na to, proč danou barvu zvolili a jak se na daném místě cítili,“ říká jeden z řešitelů výzkumu sociolog Petr Špůrek.

Volbu výzkumu i jeho výsledky oceňuje emeritní profesor Dušan Šimek působící na katedře sociologie, andragogiky a kulturní antropologie na Univerzitě Palackého. „Utváření pocitových map může být velmi užitečným marketingovým nástrojem při rozvíjení nebo rekonstruování komplexního prostoru včetně kulturního a obchodního centra typu Šantovka.“

Bezpečí v Šantovce

Další výzkum z února se zabýval bezpečnosti v období pandemie. Brněnští vědci zjišťovali přítomnost viru Covid-19 v prostorách nákupního centra. „Analyzovány byly desítky stěrů na frekventovaných dotykových místech i výskyt viru ve vzduchu. Výzkum ve 100 % případů potvrdil nepřítomnost tohoto viru,“ říká mluvčí Galerie Šantovka.

Obchodní centrum se tak zařadilo mezi šest nejlepších zařízení v republice, splnilo kvalitu i účinnost opatření.

Související

  • Akce na víkend: rozsvěcení vánočního stromu, Olohraní i sportovní utkání
    Společnost

    Akce na víkend: rozsvěcení vánočního stromu, Olohraní i sportovní utkání

    Další víkend před námi a s ním i další díl přehledu Akce na víkend. Co nás čeká a nemine? A kam může vyrazit rodina s dětmi, přátelé, nebo příznivci sportu? 

  • Děti proměnily zeď u letního kina v pás filmových příběhů. Město se pyšní muralem
    Společnost

    Děti proměnily zeď u letního kina v pás filmových příběhů. Město se pyšní muralem

    Vedení města Hranice na Přerovsku připravilo pro třicítku dětí z výtvarného oboru zdejší Základní umělecké školy zeď poblíž letního kina, kterou dostali za úkol pomalovat. Od poloviny října tak na stěne vznikly malby několika hranických dominant stylizovaných do kinofilmových políček. Město slavnostně poděkovalo žákům, učitelkám i ZUŠ, která za malbami stojí.

  • Vánoce mají být důvodem k setkání, říká Šimon Pelikán. Zve na náplavku i ke kapucínům
    Společnost
    Rozhovory

    Vánoce mají být důvodem k setkání, říká Šimon Pelikán. Zve na náplavku i ke kapucínům

    Oloplavby, Olopunč, Ološlap a teď i vánoční náplavka. Šimon Pelikán se pustil letos do dalšího projektu. Kromě otevření nového místa setkání U Kapucína, připravuje otevření vánoční náplavky. V rozhovoru pro Report mluví kapitán o rozšíření vánočních trhů, výročí deseti let Plaveb Olomouc i o tom, jaký program na nábřeží Josefa Jařaba připravuje.

  • Stavebních povolení ubylo. I v Olomouckém kraji
    Společnost

    Stavebních povolení ubylo. I v Olomouckém kraji

    Stavební úřady v Olomouckém kraji letos od ledna do září vydaly 2595 stavebních povoleni, meziročně o 16,2 procenta méně. Orientační hodnota povolených staveb ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesla o čtvrtinu na 12,977 miliardy korun. Počet vydaných stavebních povolení v Olomouckém kraji klesá od roku 2022. Údaje zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Rychlovky

  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    Stavební úřady v Olomouckém kraji letos od ledna do září vydaly 2595 stavebních povoleni, meziročně o 16,2 procenta méně. Orientační hodnota povolených staveb ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesla o čtvrtinu na 12,977 miliardy korun. Více.
  • OLOMOUCKO
    Město Litovel chystá revitalizaci sídliště Novosady. Začít chce v příštím roce. Vedení města chce zohlednit názory obyvatel sídliště k revitalizaci. Zve je následující pondělí v 16 hodin do Městského klubu k jednání.
  • OLOMOUC
    Hned tři vánoční tramvaje budou letos jezdit Olomouce a dotvářet vánoční atmo města. Svátečně nazdobené soupravy uvidíme nejprve ve spanilé jízdě - vyrazí do centra v neděli 23. 11. v 16:30 od nádraží. Více. 

Nejnovější

Doporučujeme

  • SOUTĚŽ: Pro kreativce je tu Open Space. Vyhrajte vstup
    Doporučujeme

    SOUTĚŽ: Pro kreativce je tu Open Space. Vyhrajte vstup

    Jak fungují partnerství v kreativních profesích? A co dělat, když důvěra přeroste v konflikt? Tématem letošního ročníku Open Space, který se uskuteční 29. listopadu ve Vault 42 v Olomouci, je dynamika spolupráce v kreativních odvětvích. Akci organizuje nezisková organizace Kreativní Olomouc a zve kreativce z regionu ke společné diskuzi, sdílení a networkingu. 

  • Vytáhněte oblek a připravte šaty. Městský bál nabídne královskou zábavu
    Doporučujeme

    Vytáhněte oblek a připravte šaty. Městský bál nabídne královskou zábavu

    Letošní jubilejní XXV. Městský bál se ponese v duchu královské noblesy. Téma „Královská Olomouc“ propojí bohatý kulturní program s historickými motivy a slavnostní výzdobou, která připomene slavné dějiny města. Bál se uskuteční v sobotu 10. ledna 2026 v pavilonu A na Výstavišti Flora Olomouc a už nyní je možné zakoupit vstupenky.

  • Háčkovací maraton táhne. Chystá se další ročník
    Doporučujeme

    Háčkovací maraton táhne. Chystá se další ročník

    Další ročník kroměřížského Háčkovacího maratonu potvrdil rostoucí zájem veřejnosti o smysluplné dobrovolnické aktivity. Akce, která navázala na loňský úspěšný premiérový ročník, překonala v mnoha ohledech všechna očekávání – a to jak v počtu účastníků, tak množství hotových výrobků. Další ročník proběhne už 14. listopadu.

  • Fanoušci Queen si přijdou na své. Doplňky prodává i Helvetia
    Doporučujeme

    Fanoušci Queen si přijdou na své. Doplňky prodává i Helvetia

    The show must go on. Patříte mezi fanoušky skupiny Queen a potrpíte si na kvalitní doplňky? Pak by vám neměla uniknout značka Montblanc, která nyní nabízí speciální edici na počest rockerů. Sběratelské kousky teď seženete i v prodejně Helvetia v Olomouci.

Nejčtenější

Seriály