Modernizace může vyjít až na 274 milionů. O osudu trati do Hodolan rozhodne rada

Město Olomouc řeší tramvajovou trať do Hodolan. Rada města na svém úterním jednání převzala doporučení Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) o modernizaci trati. O konci životnosti tohoto úseku, který obsluhuje tramvajová linka č. 4, informovali zástupci dopravního podniku město už v září loňského roku.

Musíme si ujasnit, kam a kdy se chceme posunout,“ apeloval na vytvoření studie primátor Miroslav Žbánek. Připomněl, že samotná komunikace patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici a že bude nutné jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. To potvrdila Olomouckému Reportu také mluvčí DPMO Anna Sýkorová: „Komunikace není městská, bylo komplikované sestavit podklady za všechny subjekty. Dopravní podnik připraví materiály, ale rozhodnutí bude v každém případě na Radě.“

Osud tramvajové trati vedoucí na Hodolany má více variant. Ve hře byla modernizace, ale i úplné zrušení trati a vybudování autobusových zastávek. Rada města Olomouce ovšem musí rozhodnout, jestli dojde k pouhé opravě tramvajového svršku, nebo k celkové modernizaci, kterou doporučil radním Dopravní podnik města Olomouce (DPMO).

Částka záleží na vysoutěžené firmě, která nakonec opravy provede. V podkladech, které jsme radním připravili, jsme vyčíslili malou opravu na 194 milionů korun a pokud by šlo o kompletní modernizaci, jednalo by se o 274 milionů korun,“ popsala pro Report Sýkorová s tím, že rada měla informace o konci životnosti trati už v září roku 2023. „Předložili jsme radě dokumenty o tom, že trať bude možné v tomto stavu provozovat ještě zhruba pět let, ale pak už to nebude možné,“ dodala. Na zmíněné trati došlo v říjnu loňského roku ke srážce kamionu a vlaku, trať byla několik dní neprůjezdná.

Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy. Příprava opravy bude podle vyjádření primátora složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. „Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let,“ řekl primátor. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Na modernizaci trati do olomoucké části Hodolany by mohlo město dostat dotaci z evropských fondů, v takovém případě ale musí být opravy hotové do konce roku 2028.

Související

Rychlovky

  • JESENÍKY
    Lidé mohou od pondělka znovu získat vouchery pro pobyt v Jeseníkách. Cenově zvýhodněné poukazy chtějí navrátit do záplavami postižené oblasti turistický ruch, ve druhém kole bude program cílit na období podzimu. Podrobnosti.
  • OLOMOUCKO
    Vedení Litovle během týdne oznámilo, že se školní rok v základní škole v Nasobůrkách s největší pravděpodobností letos v září nerozjede. Nyní ale společně s ředitelkou školy našli řešení, díky kterému bude provoz školy s největší pravděpodobností pokračovat. Více.
  • PŘEROV
    Velkou proměnou projde v Přerově sídliště budovatelů. Město plánuje v následujících letech jeho revitalizaci. Nově již vybralo zpracovatele projektové dokumentace.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • ŘSD koupilo většinu pozemků na stavbu dálnice D55. Stavba by mohla začít příští rok
    Doprava

    ŘSD koupilo většinu pozemků na stavbu dálnice D55. Stavba by mohla začít příští rok

    Ředitelství silnic a dálnic Olomouckého kraje (ŘSD) se podařilo vykoupit drtivou většinu pozemků trvalého záboru pro výstavbu úseku dálnice D55 z Kokor do Přerova. V září by tak měl začít záchranný archeologický výzkum a následné výběrové řízení stavební firmy. Termín zahájení stavby by mělo ŘSD upřesnit po výběru firmy.

  • Ve FN Olomouc probíhá výměna chodníků. Práce potrvají do září
    Zdraví
    Doprava

    Ve FN Olomouc probíhá výměna chodníků. Práce potrvají do září

    Ve Fakultní nemocnici Olomouc nastává další dopravní komplikace. V ulici Zdravotníků u budovy provozu stravování a bývalé uhelny probíhá kompletní rekonstrukce chodníků. Práce budou trvat až do 22. září.

  • Výkup pozemků pro vysokorychlostní trať z Prosenic do Ostravy odstartoval
    Doprava

    Výkup pozemků pro vysokorychlostní trať z Prosenic do Ostravy odstartoval

    Výkup pozemků pro připravovanou vysokorychlostní trať mezi Prosenicemi na Přerovsku a Ostravou-Svinovem zajistí společnost Sdružení GMtech+AFRY+MCO+MPA. Státní Správa železnic (SŽ) s ní podepsala smlouvu. Majetkoprávní přípravy se firma ujme v srpnu. Do roku 2028 má být vykoupeno 90 procent pozemků potřebných pro stavbu tohoto úseku vysokorychlostní trati. Sdělil to generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Seriály