Po čtyřech měsících od mimořádné havárie cisternového vlaku s benzenem je trať mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím opět v provozu. První nákladní vlak projel zasaženým úsekem v neděli ve 14 hodin, osobní doprava se vrátí v noci na pondělí. Prvním spojem bude po půl jedenácté večer Valašský expres IC 521.
Obnovení provozu povolil svým aktuálním nařízením hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk (ANO). Zákaz vstupu do okolí nehody, který platil od začátku dubna, tak nově neplatí pro posádky a cestující vlaků projíždějících oblastí.
Správa železnic v neděli dokončovala poslední práce na infrastruktuře. „Úsilí se vyplatilo, koleje jsou v provozu!“ oznámila v oficiálním prohlášení na sociální síti X. Podle pokynů budou vlaky místem nehody projíždět maximální rychlostí 50 km/h bez zastavení. V prostorách pro cestující musí dopravci zabránit přístupu vnějšího vzduchu, například vypnutím klimatizace.
K havárii došlo 28. února ve stanici Hustopeče nad Bečvou, kde vykolejil nákladní vlak s 1020 tunami extrémně toxického benzenu. Většina cisteren se při nehodě poškodila, látka unikla do půdy a následně vzplála. Výsledkem byl mohutný požár, který poškodil koleje, výhybky i trolejové vedení.
Likvidace následků nehody trvala týdny. Hasiči museli benzen odčerpat a kontaminované cisterny odklidit za přísných bezpečnostních podmínek. Poté odborníci odstranili znečištěnou zeminu, Správa železnic obnovila traťový spodek, svršek, trolejové vedení i zabezpečovací zařízení.
Podle hasičů šlo o největší známou nehodu s benzenem v Evropě, možná i na světě, mimo průmyslový areál. V okolí nehody zůstávají v platnosti některá bezpečnostní opatření, nicméně aktuální měření kvality ovzduší v Hustopečích ukazují, že koncentrace benzenu nepředstavují přímé zdravotní riziko.