Modernizace může vyjít až na 274 milionů. O osudu trati do Hodolan rozhodne rada

Město Olomouc řeší tramvajovou trať do Hodolan. Rada města na svém úterním jednání převzala doporučení Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) o modernizaci trati. O konci životnosti tohoto úseku, který obsluhuje tramvajová linka č. 4, informovali zástupci dopravního podniku město už v září loňského roku.

Musíme si ujasnit, kam a kdy se chceme posunout,“ apeloval na vytvoření studie primátor Miroslav Žbánek. Připomněl, že samotná komunikace patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici a že bude nutné jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. To potvrdila Olomouckému Reportu také mluvčí DPMO Anna Sýkorová: „Komunikace není městská, bylo komplikované sestavit podklady za všechny subjekty. Dopravní podnik připraví materiály, ale rozhodnutí bude v každém případě na Radě.“

Osud tramvajové trati vedoucí na Hodolany má více variant. Ve hře byla modernizace, ale i úplné zrušení trati a vybudování autobusových zastávek. Rada města Olomouce ovšem musí rozhodnout, jestli dojde k pouhé opravě tramvajového svršku, nebo k celkové modernizaci, kterou doporučil radním Dopravní podnik města Olomouce (DPMO).

Částka záleží na vysoutěžené firmě, která nakonec opravy provede. V podkladech, které jsme radním připravili, jsme vyčíslili malou opravu na 194 milionů korun a pokud by šlo o kompletní modernizaci, jednalo by se o 274 milionů korun,“ popsala pro Report Sýkorová s tím, že rada měla informace o konci životnosti trati už v září roku 2023. „Předložili jsme radě dokumenty o tom, že trať bude možné v tomto stavu provozovat ještě zhruba pět let, ale pak už to nebude možné,“ dodala. Na zmíněné trati došlo v říjnu loňského roku ke srážce kamionu a vlaku, trať byla několik dní neprůjezdná.

Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy. Příprava opravy bude podle vyjádření primátora složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. „Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let,“ řekl primátor. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Na modernizaci trati do olomoucké části Hodolany by mohlo město dostat dotaci z evropských fondů, v takovém případě ale musí být opravy hotové do konce roku 2028.

Související

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Kasino v Las Vegas nebo zelený cirkus. I tak Olomoučané popisují inovativní zelené nasvícení olomoucké katedrály svatého Václava. Má šetřit peníze a omezit světelné znečistění. Podle odborníků ale nové osvětlení může škodit lidskému zdraví. Více.
  • ŠUMPERSKO
    Velkou modernizaci přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně na Šumpersku dokončila skupina ČEZ. Do obnovy vložila 840 milionů korun. Technici dali do pořádku hlavně turboústrojí, jehož některé části sloužily skoro 30 let.
  • OLOMOUC
    "To, co ale já považuji za daleko důležitější, je stavební povolení na radíkovskou hasičskou zbrojnici," říká v rozhovoru odcházející primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO). Celý rozhovor.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?
    Společnost
    Doprava

    Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?

    Třetí adventní víkend se blíží a s ním i předpověď. Ovšem ne ta s počasím. Do Olomouce se o víkendu podle restauratérů chystají davy lidí. Restaurace v centru mají plné rezervace, problémem může být i parkování.

  • Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost
    Doprava

    Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost

    Na úseku jedné z nejvytíženějších ulic v Prostějově bude platit zákaz cyklistů. Důvodem je zejména bezpečnost, kdy úzký profil a hustý provoz v rámci tisícovek aut denně vytváří rizikové situace, zejména pro cyklisty. Opatření vychází z doporučení dopravních odborníků i Policie České republiky.

  • Už jen 9 dní a řidiči projedou. ŘSD připravuje velké investice i na další rok
    Doprava

    Už jen 9 dní a řidiči projedou. ŘSD připravuje velké investice i na další rok

    Už za pár dní se otevře poslední úsek dálnice D1. Částí mezi ŘÍkovicemi a Přerovem projedou řidiči už 19. prosince. Další z velkých investic Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak bude dokončená. Na příští rok připravuje ŘSD opravy úseků za 450 milionů korun.

Seriály