Zpravodajský report z Olomouckého kraje

Modernizace může vyjít až na 274 milionů. O osudu trati do Hodolan rozhodne rada

Město Olomouc řeší tramvajovou trať do Hodolan. Rada města na svém úterním jednání převzala doporučení Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) o modernizaci trati. O konci životnosti tohoto úseku, který obsluhuje tramvajová linka č. 4, informovali zástupci dopravního podniku město už v září loňského roku.

Musíme si ujasnit, kam a kdy se chceme posunout,“ apeloval na vytvoření studie primátor Miroslav Žbánek. Připomněl, že samotná komunikace patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici a že bude nutné jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. To potvrdila Olomouckému Reportu také mluvčí DPMO Anna Sýkorová: „Komunikace není městská, bylo komplikované sestavit podklady za všechny subjekty. Dopravní podnik připraví materiály, ale rozhodnutí bude v každém případě na Radě.“

Osud tramvajové trati vedoucí na Hodolany má více variant. Ve hře byla modernizace, ale i úplné zrušení trati a vybudování autobusových zastávek. Rada města Olomouce ovšem musí rozhodnout, jestli dojde k pouhé opravě tramvajového svršku, nebo k celkové modernizaci, kterou doporučil radním Dopravní podnik města Olomouce (DPMO).

Částka záleží na vysoutěžené firmě, která nakonec opravy provede. V podkladech, které jsme radním připravili, jsme vyčíslili malou opravu na 194 milionů korun a pokud by šlo o kompletní modernizaci, jednalo by se o 274 milionů korun,“ popsala pro Report Sýkorová s tím, že rada měla informace o konci životnosti trati už v září roku 2023. „Předložili jsme radě dokumenty o tom, že trať bude možné v tomto stavu provozovat ještě zhruba pět let, ale pak už to nebude možné,“ dodala. Na zmíněné trati došlo v říjnu loňského roku ke srážce kamionu a vlaku, trať byla několik dní neprůjezdná.

Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy. Příprava opravy bude podle vyjádření primátora složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. „Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let,“ řekl primátor. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Na modernizaci trati do olomoucké části Hodolany by mohlo město dostat dotaci z evropských fondů, v takovém případě ale musí být opravy hotové do konce roku 2028.

Související články

Olomoucký kraj

Mezi elitou filmového průmyslu. Ředitelka prostějovského kina je ve světovém žebříčku

Ředitelku prostějovského Kina Metro 70 Barboru Kucsa Prágerovou zařadili do prestižního výběru Top Women in Global Cinema 2025, který každoročně sestavuje odborný portál Celluloid...

Stát odmítl vyplatit podporu po povodních. Hejtman zvažuje zadlužení kraje

Senát odmítl výzvu opozičního hnutí ANO, aby vláda okamžitě proplatila krajům náklady na odstranění škod způsobených loňskými záplavami. Neschválil ani požadavek, aby kabinet zmírnil...

Olomoucký kraj podpoří výstavbu kanalizací v obcích. Vyčlení na to 28 milionů

Krajští radní na posledním zasedání schválili návrh na podporu výstavby kanalizace v malých obcích Olomouckého kraje. Celkem na projekt hodlá vyčlenit 28 milionů korun....

Proti lesním požárům vzletí z Přerova vrtulník Black Hawk. Posílí hasiče přes letní sezónu

Hašení lesních požárů v Česku letos v létě posílí dva pronajaté vrtulníky Black Hawk s bambivaky, stejně jako tomu bylo v předchozích letech. K...

Nejnovější

Mezi elitou filmového průmyslu. Ředitelka prostějovského kina je ve světovém žebříčku

Ředitelku prostějovského Kina Metro 70 Barboru Kucsa Prágerovou zařadili do prestižního výběru Top Women in Global Cinema 2025, který každoročně sestavuje odborný portál Celluloid...

Stát odmítl vyplatit podporu po povodních. Hejtman zvažuje zadlužení kraje

Senát odmítl výzvu opozičního hnutí ANO, aby vláda okamžitě proplatila krajům náklady na odstranění škod způsobených loňskými záplavami. Neschválil ani požadavek, aby kabinet zmírnil...

SOUTĚŽ: Malé naděje fotbalu ještě můžete přihlásit na Camp Fotbal 2025

Camp Fotbal 2025 v Kozlovicích je určen pro nadějné fotbalisty. Čeká je nezapomenutelný tábor plný tréninku, zábavy a nových přátel. Neváhejte a přihlaste svého potomka...

Nové radary v Olomouci. Kde se s nimi řidiči setkají?

Rada města Olomouce schválila na posledním zasedání rozšíření měřících systémů. Tři nové stacionární radary budou řidiči potkávat od konce tohoto roku ve třech městských...

SOUTĚŽ: Malé naděje fotbalu ještě můžete přihlásit na Camp Fotbal 2025

Camp Fotbal 2025 v Kozlovicích je určen pro nadějné fotbalisty. Čeká je nezapomenutelný tábor plný tréninku, zábavy a nových přátel. Neváhejte a přihlaste svého potomka...

V Bělkovicích připravili tradiční hody

Tradiční hody se chystají v Bělkovicích-Lašťanech o víkendu 21.-22. července. Uskuteční se u Lašťanského rybníka, pořadatelé připravili bohatý nejen kulturní program. Hodový program bude začínat...

Uspěje významná památka v Cenách kraje? Hlasovat můžete i vy

Kostel sv. Kříže v Javorníku, jehož počátky sahají do pol. 13. stol., patří k nejvýznamnějším památkám Jesenicka. Byl svědkem bohatých dějin Slezska – válek,...

Na místě budou lístky dražší. Velká Morava Fest láká na velká jména

Letní festivalová sezóna se nezadržitelně blíží a Přerov nebude pozadu. V pátek 12. července se v parku Michalov uskuteční druhý ročník open-air festivalu Velká...