Modernizace trati na Přerovsku se chystá. Vyjde na víc než 11 miliard

Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na rekonstrukci 17 kilometrů dlouhého úseku železniční trati mezi Kojetínem a Přerovem. Projekt, který je součástí postupné modernizace železniční trati z Brna do Přerova, si podle předběžných propočtů vyžádá až 11,1 miliardy korun. Díky investici budou moct vlaky po této trati jezdit po dvou kolejích rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Nyní je tam položena jedna kolej, po které jezdí vlaky rychlostí nejvýše 100 kilometrů za hodinu. Stavbaři by měli modernizaci trati z Kojetína do Přerova zahájit letos, dokončení je naplánováno na závěr roku 2028. ČTK to sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

"Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova. Jejím výsledkem bude plně dvoukolejná železnice pro rychlost 200 kilometrů za hodinu, což se projeví na výrazném zkrácení doby cestování. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovací systém ETCS," uvedl Gavenda. Součástí projektu je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, ve kterých budou postaveny nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště zajistí bezbariérové podchody.

Místo dosavadní železniční stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka. "Případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř," uvedl Gavenda. V úseku mezi Kojetínem a Přerovem bude zrušeno všech 14 železničních přejezdů. "Nahradí je nadjezdy a podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů," dodal.

SŽ letos chce zahájit první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova. Nejdříve začnou stavební práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, na tento desetikilometrový úsek SŽ od loňska vybírá stavební firmu. Modernizace této části trati má stát 7,7 miliardy korun. Přestavba prvního úseku má skončit také v závěru roku 2028, kdy má být hotový i navazující úsek mezi Kojetínem a Přerovem.

Související

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Kasino v Las Vegas nebo zelený cirkus. I tak Olomoučané popisují inovativní zelené nasvícení olomoucké katedrály svatého Václava. Má šetřit peníze a omezit světelné znečistění. Podle odborníků ale nové osvětlení může škodit lidskému zdraví. Více.
  • ŠUMPERSKO
    Velkou modernizaci přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně na Šumpersku dokončila skupina ČEZ. Do obnovy vložila 840 milionů korun. Technici dali do pořádku hlavně turboústrojí, jehož některé části sloužily skoro 30 let.
  • OLOMOUC
    "To, co ale já považuji za daleko důležitější, je stavební povolení na radíkovskou hasičskou zbrojnici," říká v rozhovoru odcházející primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO). Celý rozhovor.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

Seriály