Dálnice u Přerova se otevře o tři měsíce dřív. Dokončení posledního úseku vyjde na 72 milionů

Dokončení stavby posledního úseku dálnice D1 u Přerova s tříměsíčním předstihem bude stát zhruba 72 milionů korun. Jde o poplatek, který získá jako kompenzaci zhotovitel stavby za nasazení kapacit a zprovoznění dálnice ještě na konci letošního roku, řekl dnes novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Stavbu sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc, které dálnici staví, zkrátí o 91 dní. Desetikilometrový úsek dálnice z Přerova do Říkovic se začal stavět předloni v lednu, stát bude téměř sedm miliard korun.

"V tuto chvíli vedeme jednání se samotným zhotovitelem ohledně akceleračního poplatku, je na to metodika schválená Státním fondem dopravní infrastruktury a ministerstva dopravy, které se využívá," uvedl Mátl.

Z dnešního kontrolního dne podle něj vyplynulo, že se dodržuje harmonogram i finanční plnění. Zkrácení termínu se podařilo díky nasazení veškerých kapacit, denně na stavbě pracuje až 250 lidí. "Jsou zde obrovské kapacity, dělá se i o víkendech, po celou zimu, práce se vůbec nepřerušily, nasadily se další kapacity navíc na estakádě přes železnici i areál Prechezy, aby se urychlily samotné betonáže. To vše směřuje k tomu, aby se stavba urychlila a stihla do konce roku," uvedl generální ředitel ŘSD. Poukázal na to, že v létě stavbu zkomplikovaly lokální povodně, na druhou stranu jí přeje mírná zima.

Podle Mátla jde o poměrně komplikovaný úsek, zahrnuje 12 mostů, velké mimoúrovňové křižovatky, ale i estakády přes železnici a areál Prechezy, což zahrnovalo složitá technická řešení. "Estakáda prochází komplikovaným územím, areálem Prechezy, kde je problematika s podložím kvůli skalici, která se zde nachází; museli jsme ochránit pilíře, aby nedocházelo k jejich degradaci. Estakáda je dlouhá, přechází přes železnici, museli jsme řešit výluky. Největší komplikací ale bylo zakládání mostu v samotném areálu Prechezu," doplnil Mátl.

Nejdelší dálnice D1 na své dokončení čeká 57 let. Desetikilometrový úsek D1 je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polskou hranice kompletní. Zakázku v soutěži získalo sdružení firem Strabag, Doprastav a IDS Olomouc.

Související

  • Olomoucká ulice v Prostějově se znovu otevře. Železničáři dokončili opravy dříve
    Doprava

    Olomoucká ulice v Prostějově se znovu otevře. Železničáři dokončili opravy dříve

    Na ulici Olomoucká v Prostějově prováděli železničáři rekonstrukci železničního přejezdu, a to za úplné uzavírky. Dopravní omezení mělo původně trvat až do 5. prosince a ovlivněná měla být hromadná i soukromá doprava. Železničářům se podařilo práce dokončit s výrazným předstihem.

  • Kraj dokončil opravu cesty na Šumpersku
    Doprava

    Kraj dokončil opravu cesty na Šumpersku

    Kraj má o jednu rozbitou silnici méně. Cesta z Rapotína do Rejchartic na Šumpersku je hotová. Pět kilometrů nové vozovky už slouží místním řidičům.

  • Řidičům v Hranicích se ulevilo. Bělotínská ulice je bez semaforů a omezení
    Doprava

    Řidičům v Hranicích se ulevilo. Bělotínská ulice je bez semaforů a omezení

    Z Bělotínské ulice v Hranicích na Přerovsku zmizely semafory. Ulice je díky konci opravných prací opět průjezdná ve všech čtyřech pruzích bez zdržení. Dokončovací práce, které budou probíhat přes zimu, by měly mít jen minimální dopad na dopravu.

  • Správa železnic dokončila opravu trati poničené požárem cisterny s benzenem
    Doprava

    Správa železnic dokončila opravu trati poničené požárem cisterny s benzenem

    Správa železnic (SŽ) dokončila opravu železniční trati u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku, kterou v únoru poničil mohutný požár cisternového vlaku s benzenem. Na dvoukolejné trati z Hranic do Valašského Meziříčí byl po požáru zastaven provoz vlaků, částečně ho SŽ obnovila v červnu po jedné koleji. Vlaky tam od té doby jezdily nižší rychlostí. Letní provizorní zprovoznění trati přišlo na 23 milionů, následná podzimní oprava stála 90 milionů korun. ČTK to dnes řekl mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Omezení provozu na trati skončí dnes v podvečer.

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Po čtyřech letech vystřídal Štěpána Kellnera ve vedení olomouckých lidovců Matouš Pelikán. Na výroční členské schůzi s byl do funkce předsedy zvolen výraznou většinou. Nové vedení chce posílit viditelnost strany a také zlepšit práci s mladými. Více.
  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    Brutalita narůstá, důvody ale neznáme - to oznámila kriminálka v Olomouckém kraji. Všímá si rostoucí brutality u vražd v kraji. Útočníci zasazují více ran a jsou násilnější. Vražd a pokusů o vraždu je letos 2x oproti loňsku.
  • OLOMOUC
    DPMO jich chce pořídit 8. Mají být jednosměrné a podnik chce zakázku vypsat do konce roku. Dodání tramvají potrvá 2 roky. Zakázka má být za 280 milionů korun a většinu má pokrýt dotace. Více. 

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Zatěžkávací zkouška dopadla dobře. Kdy se otevře poslední úsek D1?
    Doprava

    Zatěžkávací zkouška dopadla dobře. Kdy se otevře poslední úsek D1?

    Celá dálnice D1 bude brzy hotová. Po otevření úseku D35 u Globusu na Olomoucku se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje na dokončení posledního úseku D1 u Přerova. Otevření plánují silničáři na 19. prosince.

  • Revizor najede desetitisíce kilometrů. Nejradši mám cestující s jízdenkou, říká šéf revizorů
    Doprava

    Revizor najede desetitisíce kilometrů. Nejradši mám cestující s jízdenkou, říká šéf revizorů

    Revizoři Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) ročně v městské hromadné dopravě urazí tisíce až desetitisíce kilometrů. Nemají přitom pevně dané trasy ani stanovený počet cestujících bez jízdenky, které musí odhalit. Jejich práce je do značné míry samostatná a zaměřená spíše na prevenci než na represivní opatření. V rozhovoru pro Radio Haná o tom mluvil Jakub Damek, vedoucí oddělení přepravní kontroly.

  • Krádež kabelů má vliv i na výhybky. Provoz na koridoru je obnovený
    Doprava

    Krádež kabelů má vliv i na výhybky. Provoz na koridoru je obnovený

    Správa železnic (SŽ) dnes po 14:00 obnovila provoz na železničním koridoru v Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, sdělil ČTK mluvčí SŽ pro mimořádné události Martin Kavka. Dopravu na páteřní trati od neděle zhruba 20 hodin komplikovala krádež kabelů. Incident měl vliv na veškeré zabezpečovací zařízení, pracovníci SŽ museli od nedělního podvečera obnovit, napojit nebo opravit asi 400 kabelů. Krádež v neděli večer na dvě hodiny provoz na trati úplně zastavila, od té doby jezdily dálkové vlaky sníženou rychlostí po jedné koleji a nabíraly desítky minut zpoždění.

Seriály