Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun

Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.

Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. "Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze," řekl Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.

Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. "Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme," řekl Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. "Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči," uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.

Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. "Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje," řekl lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.

Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. "Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme "spojeneckou poradou". První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů," uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.

Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. "Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj," řekla krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.

O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. "Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky," řekl Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority - je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.

Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. "Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu," řekl Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.

O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.

Související

  • Už sedmnáct let pomoci. Vánoční balíčky z Olomouce míří na Ukrajinu
    Společnost

    Už sedmnáct let pomoci. Vánoční balíčky z Olomouce míří na Ukrajinu

    Nákladní auto naložené téměř 500 balíčky s vánočními dárky pro chudé děti na Ukrajině vyjelo dnes dopoledne z areálu Arcidiecézní charity Olomouc (ACHO). Na korbu auta pracovníci charity naložili také společné dárky pro dětské domovy a různé hygienické potřeby. Zásilka váží rekordních 2,9 tuny. ČTK to dnes sdělil ředitel ACHO Robert Neugebauer.

  • Temenice prochází proměnou. Město investuje do bezpečnosti i nových cest
    Společnost

    Temenice prochází proměnou. Město investuje do bezpečnosti i nových cest

    Šumperská městská část Temenice prochází poslední měsíce proměnou. Radnice realizuje několik investic do modernizace komunikací, zlepšení bezpečnosti i komfortu pro obyvatele. V oblasti tak vznikají fotovoltaické panely a nové dopravní hřiště.

  • Čtyři týdny v uniformě a za peníze. Armáda spustila registraci na další cvičení
    Společnost

    Čtyři týdny v uniformě a za peníze. Armáda spustila registraci na další cvičení

    Armáda České republiky (AČR) spustila registrace na další ročník letního Dobrovolného vojenského cvičení (DVC) pro středoškoláky. Příští rok nabídne armáda 800 míst u deseti jednotek napříč republikou. Letos mohli středoškoláci cvičit také ve Vojenském újezdu Libavá, a to u 72. mechanizovaného praporu v Přáslavicích a 102. průzkumného praporu v Prostějově.

  • Po svátcích ještě poslouží. Co bude se Štědřínkem po Vánocích?
    Společnost

    Po svátcích ještě poslouží. Co bude se Štědřínkem po Vánocích?

    Olomoucké Horní náměstí zdobí smrk z obce Líšná. Dominanta vánočních trhů dostala jméno Štědřínek a její příběh ještě může pokračovat. Co bude se stromem po Vánocích, vysvětlil v rozhovoru pro Radio Metropole vedoucí odboru kultury cestovního ruchu města Radim Schubert.

Rychlovky

  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    Zastupitelstvo Olomouckého kraje dnes schválilo záměr založit se skupinou Agel miliardáře Tomáše Chrenka společný podnik, který od roku 2027 zajistí provoz krajských nemocnic v Prostějově, Přerově a Šternberku. Trojici nemocnic má nyní Agel v dlouhodobém pronájmu od roku 2007, dvacetiletá smlouva s hejtmanstvím vyprší v polovině roku 2027. Podrobnosti.
  • PŘEROVSKO
    Během pěti prosincových dnů bude platit dopravní omezení na vlakovém spojení mezi Přerovem a Hranicemi na Přerovsku. Kvůli výluce na trati nahradí autobusy první ranní vlaky. Více.
  • ČESKÁ REPUBLIKA
    Jsme na prahu chřipkové epidemie. To tvrdí hlavní hygienička Barbora Macková. Za minulý týden přibylo v ČR nemocných s dýchacími cestami asi o šestinu. V Česku je přes 1 200 nemocných na 100 tisíc obyvatel, přičemž polovina se léčí s chřipkou a víc jak pětina má covid.

Nejnovější

Doporučujeme

  • Poslední šance na 10 tisíc korun. Stačí se do konce roku přihlásit k pobytu
    Doporučujeme

    Poslední šance na 10 tisíc korun. Stačí se do konce roku přihlásit k pobytu

    Jen do konce prosince mohou lidé využít motivační výzvu města a přihlásit si trvalý pobyt v Olomouci. Kampaň, která probíhá od konce srpna, se osvědčuje. Počet přihlášených každý měsíc stabilně roste oproti stejnému období loňského roku. Nadále platí, že každý, kdo si přihlásí trvalý pobyt do prosince 2025, získá od města finanční příspěvek ve výši 10 tisíc korun.

  • Betlémská stezka i vánoční trhy. Na Vánoce se připravuje také Konice
    Doporučujeme

    Betlémská stezka i vánoční trhy. Na Vánoce se připravuje také Konice

    Vánoční trhy míří i do Konice na Prostějovsku. Už v sobotu 13. prosince se na Masarykově náměstí uskuteční jarmark, kde si zájemci nakoupí ryby, stromky, ale mohou zajít i na vánočně laděnou výstavu.

  • FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář
    Doporučujeme

    FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář

    Začátkem listopadu znovu otevřel Lobster Restaurant a Bowland Bowling Center ve 2. patře Galerie Šantovka po několikaměsíční rekonstrukci. Facelifty, technologické úpravy i koncepční změny přinesly všem podnikům modernější vzhled, vyšší komfort a efektivnější provoz. První měsíc od znovuotevření ukazuje, že nová podoba je krok správným směrem – hosté oceňují praktičnost Bowlandu, příjemnější prostředí restaurace i svěží energii nového Bistra.

  • Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek
    Doporučujeme

    Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek

    V pátek 28. listopadu ožila Galerie Šantovka a Horní náměstí v Olomouci hned dvěma dobročinnými událostmi, které spojil společný cíl – podpořit olomoucké Centrum Ostrůvek. Studentské představení slavného muzikálu My Fair Lady a tradiční adventní Dobropunč přilákaly desítky návštěvníků. Celý výtěžek z dobrovolného vstupného i prodeje punče byl věnován Centru Ostrůvek, které poskytuje zázemí lidem se zdravotním postižením, dětem vyžadujícím okamžitou pomoc a nabízí také odlehčovací a rehabilitační služby.

Nejčtenější

  • Plumlovská přehrada znovu bojuje se sinicemi. Dotace pomůžou, problém ale zůstává
    Společnost

    Plumlovská přehrada znovu bojuje se sinicemi. Dotace pomůžou, problém ale zůstává

    Plumlovská přehrada má za sebou sice lepší koupací sezónu než loni, přesto byla voda nebezpečná ke koupání už od poloviny června a prakticky celý srpen. Olomoucký kraj a sedm obcí v okolí přehrady finančně podpoří provoz srážedel fosforu na přítocích do nádrže. Stále ale jde o řešení následků, ne příčiny.

  • Místo starých budov moderní pavilon. Školka v Čechovicích má nové prostory
    Společnost

    Místo starých budov moderní pavilon. Školka v Čechovicích má nové prostory

    Prostějovská Mateřská škola Čechovice má nový pavilon. Dva nevyhovující objekty školky šly k zemi a nahradila je moderní jednopodlažní přístavba pro 70 dětí. Stavba vyšla na více než 74 milionů korun.

  • Rekonstrukce za 38 milionů. Náměstí je hotové
    Společnost

    Rekonstrukce za 38 milionů. Náměstí je hotové

    Stavbaři dokončili rekonstrukci Masarykova náměstí v centru Konice na Prostějovsku. Náměstí je předlážděné, přibyla na něm zeleň, novinkou je kašna. Parkoviště nechala radnice přemístit do dolní části náměstí. Práce na úpravě prostoru začaly loni v létě. Náklady činily 38 milionů korun, část z nich pokryly dotace, řekl ČTK před dnešním slavnostním otevřením náměstí starosta města Michal Obrusník (STAN).

Seriály