Zpravodajský report z Olomouckého kraje

Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun

Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.

Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. „Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze,“ řekl Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.

Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. „Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme,“ řekl Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. „Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči,“ uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.

Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. „Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje,“ řekl lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.

Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. „Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme „spojeneckou poradou“. První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů,“ uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.

Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. „Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj,“ řekla krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.

O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. „Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky,“ řekl Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority – je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.

Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. „Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu,“ řekl Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.

O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.

Související články

Olomoucký kraj

Aby se církev otevírala společnosti. Nuzík se chce zaměřit i na ochranu obětí zneužívání

Na ochranu nezletilých a zranitelných v církvi, podporu rodiny a aktivní zapojení laiků do života církve se chce zaměřit při svém funkčním období nový...

Nákup jízdenky na vlak, autobus i MHD na jednom místě. České dráhy rozšiřují aplikaci

České dráhy ve spolupráci s Olomouckým krajem rozšiřují nabídku v mobilní aplikaci Můj vlak. V nové verzi je možné si koupit také vybrané jízdenky dalšího krajského integrovaného...

Unikátní porod v Jeseníku. Dítě přišlo na svět chráněné plodovou blánou

V porodnici jesenické nemocnice AGEL zažili vzácný okamžik, kdy miminko přišlo na svět v neporušeném plodovém vaku. V České republice se takový případ stane...

Olomoucký kraj skončil první čtvrtletí s přebytkem. Meziročně je nižší o 240 milionů

Hospodaření Olomouckého kraje skončilo v prvním čtvrtletí letošního roku přebytkem 2,134 miliardy korun, v meziročním srovnání je nižší o 240 milionů korun. Příjmy kraje...

Nejnovější

Recidivista se vloupal do obchodů i domů. Odnesl kola, lyže i rybářské pruty

Olomoučtí kriminalisté obvinili 34letého muže z Olomoucka. Ten se měl od listopadu loňského roku vloupávat do obchodů, garáží a rodinných domů, odkud si odnášel...

Přidejte se k týmu MedicProgress. Nabírá zaměstnance

Společnost MedicProgress se sídlem v Hněvotíně u Olomouce působí na trhu už 16 let. Její vizí je přinášet lepší budoucnost v oblasti zdraví, péče...

První část cyklostezky do Topolan zabere rok. Kolik bude stát?

Stavbaři se v příštích dnech pustí do budování první části dlouho připravované cyklostezky spojující Olomouc s nedalekými Topolany, díky které cyklisté už nebudou muset...

Obránce Jakub Sirota skončil v Moře, podepsal se Spartou

Hokejisté HC Olomouc se budou muset v příští sezóně obejít bez obránce Jakuba Siroty. Tomu v klubu skončila smlouva a novou podepsal jinde. Jeho příchod oznámila...

Přidejte se k týmu MedicProgress. Nabírá zaměstnance

Společnost MedicProgress se sídlem v Hněvotíně u Olomouce působí na trhu už 16 let. Její vizí je přinášet lepší budoucnost v oblasti zdraví, péče...

SOUTĚŽ: Dobývání hradu Sovinec i s rytířským turnajem

Na hradě Sovinec je připravena akce nejen pro milovníky vojenské historie a bojového umění středověku. Ve čtvrtek 8. a o víkendu 10. a 11....

V Sokolce se chystá první originální sigmácký kvíz

Máte přehled o Sigmě, fotbalu, Olomouc a Hané. Tak přesně pro vás je určena akce, která se chystá poslední dubnový den v olomoucké restauraci Sokolka....

Prostějovské muzeum přiblíží tradiční úpravu hlavy a šátky na Hané

V poslední době roste zájem odborné i laické veřejnosti o tradiční lidový oděv, zejména o tematiku šátků. Muzeum a galerie v Prostějově představují novou...