Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun

Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.

Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. "Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze," řekl Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.

Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. "Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme," řekl Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. "Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči," uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.

Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. "Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje," řekl lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.

Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. "Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme "spojeneckou poradou". První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů," uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.

Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. "Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj," řekla krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.

O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. "Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky," řekl Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority - je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.

Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. "Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu," řekl Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.

O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.

Související

Rychlovky

  • JESENICKO
    Horské chaty, penziony a hotely v Jeseníkách mají už na konec letošního roku vyprodánu většinu ubytovací kapacity. Přelom roku na horách tradičně stráví tisíce lidí z tuzemska, část hostů přijede i z Polska. Provozovatelé zimních středisek doufají, že se ochladí a silvestrovské oslavy budou letos na sněhu. Více.
  • OLOMOUC
    Dlouholetou spolupráci prohlubují Pivovar Litovel a fotbalová Sigma Olomouc. Uzavřeli nové partnerství a pivovar Litovel se stal výhradním dodavatelem svých produktů na všech domácích utkáních Olomouce v první lize. Více.
  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    Betlémské světlo dorazilo do ČR. Brněnští skauti symbol vánoc včera převzali na mši v rakouském Linci a do Brna ho dopravili vlakem ve dvou lucernách, třetí putovala autem. Plamínek pochází z chrámu Narození Páně v Betlémě. V Olomouci bude rozvážet Betlémské světlo i historická tramvaj, a to v neděli 21. prosince.

Nejnovější

Doporučujeme

  • FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář
    Doporučujeme

    FOTO: Hosté po měsíci potvrzují, že změny dávají smysl. Lobster má novou tvář

    Začátkem listopadu znovu otevřel Lobster Restaurant a Bowland Bowling Center ve 2. patře Galerie Šantovka po několikaměsíční rekonstrukci. Facelifty, technologické úpravy i koncepční změny přinesly všem podnikům modernější vzhled, vyšší komfort a efektivnější provoz. První měsíc od znovuotevření ukazuje, že nová podoba je krok správným směrem – hosté oceňují praktičnost Bowlandu, příjemnější prostředí restaurace i svěží energii nového Bistra.

  • Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek
    Doporučujeme

    Studenti i veřejnost pomáhali Centru Ostrůvek

    V pátek 28. listopadu ožila Galerie Šantovka a Horní náměstí v Olomouci hned dvěma dobročinnými událostmi, které spojil společný cíl – podpořit olomoucké Centrum Ostrůvek. Studentské představení slavného muzikálu My Fair Lady a tradiční adventní Dobropunč přilákaly desítky návštěvníků. Celý výtěžek z dobrovolného vstupného i prodeje punče byl věnován Centru Ostrůvek, které poskytuje zázemí lidem se zdravotním postižením, dětem vyžadujícím okamžitou pomoc a nabízí také odlehčovací a rehabilitační služby.

  • Vánoční sbírka pro útulkáče vyhlašuje #dobroštafetu – pomáhejme všichni!
    Doporučujeme

    Vánoční sbírka pro útulkáče vyhlašuje #dobroštafetu – pomáhejme všichni!

    Možná by to tuhle skupinku dobrovolníků na začátku ani ve snu nenapadlo, ale letos je tu už desátý ročník sbírky Šťastné a chlupaté, která vybírá krmivo a vybavení pro opuštěné pejsky z Psího domova Pod křídly anděla v Žerotíně u Olomouce. A podtitul letošní sbírky probíhající od 5. do 19. prosince? Pošli to dál aneb Pomáhejme všichni, sami od sebe, kdykoli a kdekoli, a inspirujme tím i ostatní.

  • Hledáte tip na (nejen) vánoční dárek? Darujte kousek Olomouce
    Doporučujeme

    Hledáte tip na (nejen) vánoční dárek? Darujte kousek Olomouce

    Řešíte dilema jaký vybrat dárek, a to nejen pod vánoční stromek? Máte doma olomouckého patriota? Nebo chcete udělat radost svým přátelům či rodině, kteří nejsou z Olomouce? Anebo chcete potěšit třeba milovníky olomouckých tvarůžků? Dárkové předměty z Informačního centra Olomouc jsou skvělou inspirací na vánoční překvapení pod stromečkem, i drobnou pozornost ke konci roku.

Nejčtenější

  • Highlighty týdne: Ocenění pro designérku, parkování na sídlištích a oblíbená jména na Olomoucku
    Společnost

    Highlighty týdne: Ocenění pro designérku, parkování na sídlištích a oblíbená jména na Olomoucku

    Je tu neděle a my pro vás máme pravidelnou rubriku Highlighty týdne. Představíme témata, která patřila mezi největší a nejčtenější za uplynulý týden. Highlighty týdne si můžete pustit i do uší ve formátu Podcastu Olomouckého Reportu.

  • Rekonstrukce za 38 milionů. Náměstí je hotové
    Společnost

    Rekonstrukce za 38 milionů. Náměstí je hotové

    Stavbaři dokončili rekonstrukci Masarykova náměstí v centru Konice na Prostějovsku. Náměstí je předlážděné, přibyla na něm zeleň, novinkou je kašna. Parkoviště nechala radnice přemístit do dolní části náměstí. Práce na úpravě prostoru začaly loni v létě. Náklady činily 38 milionů korun, část z nich pokryly dotace, řekl ČTK před dnešním slavnostním otevřením náměstí starosta města Michal Obrusník (STAN).

  • Prostějov má novou historickou schránku. Připomíná slavného rodáka
    Společnost

    Prostějov má novou historickou schránku. Připomíná slavného rodáka

    Prostějov se rozhodl připomenout si symbolickým způsobem svého slavného rodáka, básníka Jiřího Wolkera. V centru města mohou obyvatelé využívat historickou poštovní schránku, kterou její iniciátoři nechali v duchu Wolkerovy tvorby modře rozkvést a umístili ji na rohu ulice, jak to ve své básni popisuje sám autor. Historickou poštovní schránku zrestauroval prostějovský Rotary klub. Schránka je umístěna na zrekonstruovaném měšťanském domě na náměstí T. G. Masaryka a je plně funkční. ČTK o tom informoval mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Seriály