Zpravodajský report z Olomouckého kraje

Strany a hnutí v Olomouckém kraji zaplatí za kampaň až tři miliony korun

Zhruba tři miliony korun vynaloží letos na krajskou kampaň strany, hnutí a koalice kandidující v Olomouckém kraji. Voliče chtějí jejich zástupci oslovit osobně na mítincích, ale i prostřednictvím billboardů či sociálních sítí. Mezi jejich hlavní témata patří na prvním místě doprava a investice do krajských silnic, ale i dostupnost zdravotní péče či dostatek míst v zařízeních pro seniory. Ostrý start většina plánuje s koncem prázdnin.

Například uskupení Starostové pro Olomoucký kraj (STAN, SNK, Evropští demokraté), které povede jako lídr dosavadní hejtman Josef Suchánek (STAN), hodlá na kampaň vynaložit zhruba tři miliony korun. „Kampaň nemá jeden ostrý start. Rozjíždí se zvolna po etapách, jedním milníkem bylo odevzdání naší kandidátky na krajském úřadě, dalším pak 29. srpna, kdy máme centrální zahájení kampaně všech krajů v Praze,“ řekl Suchánek. Mezi hlavní témata, kterými chce koalice oslovit voliče, patří podle něj doprava v podobě dokončené sítě dálnic a obchvatů, smart řešení ve veřejné dopravě či transparentní stanovení priorit oprav silnic II. a III. třídy, rovnoměrný rozvoj všech regionů v kraji či dostupná zdravotní péče.

Podle lídra ANO Ladislava Oklešťka by náklady na kampaň neměly překročit 2,5 milionu korun. „Nejdůležitější je pro nás kontaktní podoba kampaně, tak jak jsme to dělali vždycky. Nejen teď před volbami, ale po celou dobu chodíme mezi lidi, bavíme se s nimi a řešíme konkrétní starosti nebo problémy. Vedle kontaktní kampaně budeme mít k dispozici billboardy a další outdoorovou i online prezentaci. Ostrou fázi kampaně zahájíme,“ řekl Okleštěk. Doplnil, že ANO chce navázat tam, kde před čtyřmi lety skončila. „Chceme zase začít kvalitně opravovat silnice, a ne pouze látat díry. Obnovíme zubní pohotovost, kterou současné vedení kraje omezilo, a celkově se postaráme o kvalitní a dostupnou zdravotní péči,“ uvedl lídr ANO. Věnovat se chce také školství a sociální péči.

Také ODS zaplatí za kampaň zhruba do třech milionů korun. „Pro kampaň jsou rezervovány stovky reklamních ploch různého formátu na celém území kraje. Pro potřeby kampaně je rezervován také prostor v tištěných i elektronických médiích, kampaň se rozjíždí také na sociálních sítích. Je naplánováno několik akcí ve větších městech kraje,“ řekl lídr ODS Dalibor Horák. Kampaň se podle něj rozjíždí v těchto dnech a postupně bude nabývat na intenzitě; v září přejde do plné ostré fáze. Také ODS chce vsadit na témata jako je doprava a investice do krajských silnic, dostupnost zdravotní péče, zvýšení lůžkové kapacity domovů pro seniory, ale i zajištění důstojné existence Moravského divadla a Moravské filharmonie Olomouc, uvedl Horák.

Koalice Spojenci24 s vámi tvořená KDU-ČSL, TOP 09, Stranou zelených a Nestraníků chce do kampaně investovat zhruba 3,3 milionu korun. „Hlavní důraz klademe na osobní setkávání s voliči. V rámci kampaně chodíme ode dveří ke dveřím, což nazýváme „spojeneckou poradou“. První fázi kampaně jsme odstartovali 12. června a už přes dva měsíce jezdíme po celém kraji a mluvíme s lidmi přímo u jejich domovů,“ uvedl lídr koalice Ivo Slavotínek (KDU-ČSL). Koalice za hlavní problém v kraji považuje rovněž dopravu a stav silnic, ale i dostupnost zubařů a dětských lékařů a nedostatek míst v domovech pro seniory.

Koalice Pirátů, ProOlomouc, Společně pro Přerov a Naše Litovelsko, kterou povede Martin Šmída (Piráti) bude investovat zhruba 2,3 milionu korun ze stranické kasy, darů kandidátů či fundraisingové kampaně. „Kampaň se bude odehrávat jak online, tak offline. Plánujeme se vydat do všech koutů kraje v rámci kontaktní kampaně a budeme se snažit samozřejmě také zviditelnit pomocí outdoorové reklamy. Navíc se soustředíme na sociální sítě a videa, skrze která komunikujeme naši práci a vize pro kraj,“ řekla krajská manažerka Pirátů Martina Ježková. Mezi hlavní témata a priority má koalice boj proti korupci a klientelismu, dobré hospodaření a kvalitní krajské služby, rozvoj infrastruktury a regionů, podporu bydlení či vzdělávání a pracovní místa.

O něco méně bude do kampaně investovat nově vzniklá koalice Hlas pro náš kraj (SOCDEM a Společně pro kraj), předpokládané náklady jsou podle jejich lídra Pavla Šaradína zhruba 1,5 milionu korun. „Ostrý start kampaně je naplánován na 2. září. V tuto chvílí probíhá propagace značky,“ řekl Šaradín. Koalice má podle něj čtyři hlavní priority – je to vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, inovace a kvalita života.

Přísaha náklady na kampaň nezveřejnila, její těžiště bude podle jejího lídra Antonína Staňka ve výjezdech a setkávání se s občany a podporovateli. „Ostrý start kampaně plánujeme v posledním srpnovém týdnu,“ řekl Staněk. Voliče chce oslovit tématem nastavení systému podpory školství, modernizace domovů pro seniory, investic do silnic, mostů a obslužnosti, zaměřit se chce také na dostupnost lékařské péče i podporu potenciálu příhraničních oblastí.

O hlasy voličů bude letos v olomouckých krajských volbách usilovat celkem 13 politických stran, hnutí a koalic. Při posledních krajských volbách v roce 2020 si voliči v kraji mohli vybrat z 15 kandidátek. Volby do krajských zastupitelstev letos budou 20. a 21. září.

Související články

Olomoucký kraj

Tempo zalesňování kleslo. Mezi novými stromy převažují listnáče

V Olomouckém kraji lesníci v roce 2024 zalesnili 1523 hektarů pozemků, meziročně je to o 445 hektarů méně. Tempo zalesňování v Olomouckém kraji, jehož...

V Kokorách opraví poklopy kanalizace. Řidiče čeká dopravní omezení

V obci Kokory na Přerovsku se plánují opravy poklopů místní kanalizace. Práce potrvají dva dny a uskuteční se od pondělí. Pro řidiče se částečně...

Rekonstrukce za 15 milionů. Přerov plánuje obnovu chodníků a silnice

Přerovští radní schválili záměr zadat veřejnou zakázku na rekonstrukci ulice Pod Lesem v Žeravicích. V pondělí 16. června budou o rekonstrukci rozhodovat zastupitelé. Cena se odhaduje...

Průtoky řek na Moravě klesají k hranici sucha. Měřené hodnoty jsou nejnižší od roku...

Vodohospodáři Povodí Moravy sledují na řadě míst nejen Olomouckého kraje řeky na hranici sucha. Pokles průtoků a v některých oblastech podnormální vodnost se vyskytla...

Nejnovější

Highlighty týdne: Otevření Bábovky, rozhovor s Josefem Kovářem a přehled koupališť

Je tu neděle a my pro vás máme pravidelnou rubriku Highlighty týdne. Představíme témata, která patřila mezi největší a nejčtenější za uplynulý týden. Highlighty...

Vlaky se po čtyřech měsících vrací na trať u Hustopečí. První vlak už projel

Po čtyřech měsících od mimořádné havárie cisternového vlaku s benzenem je trať mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím opět v provozu. První nákladní...

Nehoda na D35 byla tragická. Zemřeli dva lidé

V nedělních ranních hodinách zasahovali policisté i hasiči u dopravní nehody na dálnici D35. Mezi Lipníkem nad Bečvou a Olomoucí se najel řidič osobního...

Z fyzika hvězdářem. Štipl ukazuje hvězdnou oblohu lidem

Na profesní dráhu kočovného hvězdáře se vydal fyzik Michal Štipl z Olomouce. Poklidnou kancelář vyměnil za cestování po městech a obcích, kde lidem po...

Na místě budou lístky dražší. Velká Morava Fest láká na velká jména

Letní festivalová sezóna se nezadržitelně blíží a Přerov nebude pozadu. V pátek 12. července se v parku Michalov uskuteční druhý ročník open-air festivalu Velká...

Osm trailů a lanovka. Hrubá Voda má nový bikepark

Milovníci horských kol a přírodních trailů mohou zbystřit. Resort Hrubá Voda, dosud známý především jako zimní středisko, spustil v červnu nový bikepark s čtyřsedačkovou...

Hodové slavnosti v Olšanech lákají na Annu K. nebo Vitacit

Skvělá hudba, zábava, dobré jídlo a pití, to všechno pro všechny generace. Přesně to nabízí Hodové slavnosti v Olšanech u Prostějova. Uskuteční se v sobotu 21....

Rocková Horka představí šest kapel

Skvělá hudební akce se chystá v sobotu 14. června v Horce nad Moravou. Již potřinácté se zde uskuteční festival Rocková Horka. A bude to nářez, představí...