Stavba nadjezdu nad železniční tratí v Olomouci-Holici začne v červenci

Stavbaři začnou v červenci budovat nadjezd přes frekventovaný železniční přejezd v Olomouci-Holici, první auta po něm projedou na konci příštího roku. Akce si vyžádá celkové investiční náklady 375 milionů korun. Dnes to sdělil Miroslav Bocák ze Správy železnic. Nadjezd po dokončení nahradí železniční přejezd se závorami, který nyní v této části Olomouce kvůli vysoké frekvenci vlaků na koridorové trati často komplikuje automobilovou dopravu.

"Silný železniční provoz na koridoru mezi Olomoucí a Přerovem spouští závory na tomto přejezdu velmi často, což bohužel významně omezuje silniční dopravu a v denních špičkách se před ním tvoří dlouhé fronty. Nový nadjezd výrazně odlehčí zatížené silnici a především řidičům. Každé nahrazení přejezdu je z hlediska bezpečnosti výhrou pro vlaky, auta, cyklisty i chodce," uvedl Bocák.

Stavební práce budou zahájeny v červenci. Vyžádají si úplnou uzavírku silnice III/03551, která potrvá do prosince příštího roku. Přeložka silnice o délce 468 metrů bude obousměrná s vyhrazenými jízdními pruhy pro cyklisty. Pro chodce vznikne jednostranný chodník. Nadjezd budou řidiči překonávat maximální rychlostí 50 kilometrů za hodinu. Součástí stavby je podle Bocáka také přeložka účelové komunikace spojující Holickou a Technologickou ulici. Vybudovány budou chybějící cyklopruhy a chodník.

Na novém nadjezdu bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích širokých tři metry, přičemž pro cyklisty budou po stranách vyhrazeny metr široké pruhy. Samotný most má být dlouhý 88 metrů. Výstavba nadjezdu bude provedena ve dvou stavebních sezonách. Původní plány počítaly s tím, že nadjezd bude postaven v letech 2019 a 2020.

Související

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Kasino v Las Vegas nebo zelený cirkus. I tak Olomoučané popisují inovativní zelené nasvícení olomoucké katedrály svatého Václava. Má šetřit peníze a omezit světelné znečistění. Podle odborníků ale nové osvětlení může škodit lidskému zdraví. Více.
  • ŠUMPERSKO
    Velkou modernizaci přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně na Šumpersku dokončila skupina ČEZ. Do obnovy vložila 840 milionů korun. Technici dali do pořádku hlavně turboústrojí, jehož některé části sloužily skoro 30 let.
  • OLOMOUC
    "To, co ale já považuji za daleko důležitější, je stavební povolení na radíkovskou hasičskou zbrojnici," říká v rozhovoru odcházející primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO). Celý rozhovor.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost
    Doprava

    Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost

    Na úseku jedné z nejvytíženějších ulic v Prostějově bude platit zákaz cyklistů. Důvodem je zejména bezpečnost, kdy úzký profil a hustý provoz v rámci tisícovek aut denně vytváří rizikové situace, zejména pro cyklisty. Opatření vychází z doporučení dopravních odborníků i Policie České republiky.

  • Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?
    Společnost
    Doprava

    Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?

    Třetí adventní víkend se blíží a s ním i předpověď. Ovšem ne ta s počasím. Do Olomouce se o víkendu podle restauratérů chystají davy lidí. Restaurace v centru mají plné rezervace, problémem může být i parkování.

  • Nová dálnice by mohla Olomouc s Přerovem propojit v roce 2028, říká ředitel ŘSD
    Doprava

    Nová dálnice by mohla Olomouc s Přerovem propojit v roce 2028, říká ředitel ŘSD

    Nová dálnice D55 by mohla propojit Olomouc s Přerovem v roce 2028. Dnes byla zahájena stavba její první části mezi Olomoucí a Kokory, dokončena bude v roce 2025. Souběžně pak začne stavba druhé poloviny z Kokor do Přerova. Novinářům to dnes v Krčmani řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Dálnice D55 je přeložkou silnice první třídy, která Přerov s Olomoucí spojuje přes několik obcí. Vesnicemi denně projede až 20 tisíc automobilů a silnice je místem častých nehod.

Seriály