Rekonstrukce trati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Potrvá tři a půl roku

Už v příštím roce by mohla začít modernizace trati z Brna do Přerova. Správa železnic nyní vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele prací v úseku mezi obcemi Nezamyslice a Kojetín. Vlaky by na nově zhotovené trati mohly dosahovat rychlosti až 200 kilometrů v hodině. Hotovo by mělo být v prosinci 2028.

Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů a díky vybudování rozsáhlých přeložek se na něm zvýší rychlost na 200 kilometrů v hodině. „V rámci projektu se vybuduje Němčický tunel o délce 744 metrů a postaví osm železničních mostů, z nichž nejdelší bude měřit 122 metrů. Cestující se mohou těšit na bezbariérové přístupy na nástupiště, pohodlný nástup do vlaků a dvě nové zastávky s parkovišti a cyklostojany. Chybět nebude ani zabezpečovací systém ETCS a rádiový systém GSM-R,“ uvedl na sociální síti X generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jedna ze zmiňovaných zastávek by měla vzniknout jako náhrada ze zrušenou stanici Němčice nad Hanou.

V případě provozních mimořádností by mělo být možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku. Stavbaři také zruší oba železniční přejezdy.  „V Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě,“ uvedla Správa železnic s tím, že dotčené obce budou chránit nové protihlukové stěny.

Stavba by měla začít v červnu příštího roku. Hotovo by podle plánu mělo být v prosinci 2028. Správa železnic předpokládá celkové náklady na více než 7,7 miliardy korun.

Související

Rychlovky

  • OLOMOUC
    Kasino v Las Vegas nebo zelený cirkus. I tak Olomoučané popisují inovativní zelené nasvícení olomoucké katedrály svatého Václava. Má šetřit peníze a omezit světelné znečistění. Podle odborníků ale nové osvětlení může škodit lidskému zdraví. Více.
  • ŠUMPERSKO
    Velkou modernizaci přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně na Šumpersku dokončila skupina ČEZ. Do obnovy vložila 840 milionů korun. Technici dali do pořádku hlavně turboústrojí, jehož některé části sloužily skoro 30 let.
  • OLOMOUC
    "To, co ale já považuji za daleko důležitější, je stavební povolení na radíkovskou hasičskou zbrojnici," říká v rozhovoru odcházející primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO). Celý rozhovor.

Nejnovější

Doporučujeme

Nejčtenější

  • Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?
    Společnost
    Doprava

    Na vánoční trhy se chystají davy. Kde parkovat?

    Třetí adventní víkend se blíží a s ním i předpověď. Ovšem ne ta s počasím. Do Olomouce se o víkendu podle restauratérů chystají davy lidí. Restaurace v centru mají plné rezervace, problémem může být i parkování.

  • Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost
    Doprava

    Na části Plumlovské bude provoz bez cyklistů. Opatření má zvýšit bezpečnost

    Na úseku jedné z nejvytíženějších ulic v Prostějově bude platit zákaz cyklistů. Důvodem je zejména bezpečnost, kdy úzký profil a hustý provoz v rámci tisícovek aut denně vytváří rizikové situace, zejména pro cyklisty. Opatření vychází z doporučení dopravních odborníků i Policie České republiky.

  • Nová dálnice by mohla Olomouc s Přerovem propojit v roce 2028, říká ředitel ŘSD
    Doprava

    Nová dálnice by mohla Olomouc s Přerovem propojit v roce 2028, říká ředitel ŘSD

    Nová dálnice D55 by mohla propojit Olomouc s Přerovem v roce 2028. Dnes byla zahájena stavba její první části mezi Olomoucí a Kokory, dokončena bude v roce 2025. Souběžně pak začne stavba druhé poloviny z Kokor do Přerova. Novinářům to dnes v Krčmani řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Dálnice D55 je přeložkou silnice první třídy, která Přerov s Olomoucí spojuje přes několik obcí. Vesnicemi denně projede až 20 tisíc automobilů a silnice je místem častých nehod.

Seriály