Olomoucká společnost přijala v neděli email s výzvou k odblokování účtu. Odesílatelem byla banka, u které má firma vedený účet, nic proto nenasvědčovalo podvodu. Opak byl ale pravdou.
Ve zprávě stálo upozornění, že došlo k zablokování některých funkcí na bankovním účtu. Podle emailu měla firma odblokovat funkce kontaktováním pobočky banky nebo kliknutím na odkaz ve zprávě.
„A právě druhé varianty využil jednatel společnosti, který po kliknutí na odkaz přešel na webové stránky, které vzbuzovaly reálný dojem, že se jedná o internetové stránky dané banky,“ uvedla policejní mluvčí Petra Vaňharová.
Po otevření internetové stránky se pomocí mobilní aplikace přihlásil jednatel do internetového bankovnictví a podle pokynů pak změnil identitu. Jednatel tak nevědomky umožnil podvodníkovi přístup k účtu a po chvíli přišla společnost o 300 tisíc korun.
Pachateli hrozí až pět let za mřížemi nebo peněžitý trest. „Policisté případ prověřují pro podezření ze spáchání přečinů podvodu a neoprávněného přístupu k počítačovému systému a nosiči informací,“ uzavřela mluvčí Vaňharová.