České dráhy dokončily modernizaci opravárenské haly v šumperském depu. Nová přístavba tak halu prodloužila o dalších téměř 15 metrů. Současné moderní vlaky se díky tomu vejdou do haly celou svojí délkou, což zlepší efektivitu práce i zajistí kvalitnější podmínky. Náklady na modernizaci přesáhly 50 milionů korun.
Dělníci pracovali nejen na prodloužení dvojkolejné motorové haly pro údržbu vlaků, ale zaměřili se také na částečnou opravu původní haly. „Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro sovu náročnou a odpovědnou práci,“ vysvětlil člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Kraus.
V modernizované hale pracují zaměstnanci na údržbě motorových jednotek Stadler a vozů řady 810. Krom motorové haly je v depu k dispozici pro údržbu vlaků také kruhová hala. „V Šumperku jsou také udržovány motorové lokomotivy řady 750.7 a 754,“ vysvětlila v tiskové zprávě mluvčí ČD Vanda Rajnochová.
Díky přestavbě se délka původní haly prodloužila z 40 na 54 metrů. Servis a údržbu urychlí také 12,5tunový jeřáb, středová lávka, otočný bezpečnostní záchytný systém a také LED osvětlení. „Vedle nové přístavby došlo i k částečné úpravě kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců, náklady na prodloužení haly přesáhly 50 milionů korun,“ pokračovala Rajnochová.
V celém kraji jsou dvě střediska údržby, která spadají pod Oblastní centrum údržby Východ – Šumperk a Olomouc. Právě v Olomouci začala na konci března kompletní modernizace jedné ze zdejších hal. „Ta bude také prodloužena, a to o 40 metrů, což umožní provádění servisu nových jednotek RegioPanter druhé generace. Náklady u této investice dosáhnou cca 400 milionů korun,“dodala mluvčí.